
Ben d'hora, ben d'hora, VIAempresa s'ha començat a enviar a milers d'adreces de correu electrònic a través de patronals, institucions públiques i universitats. Es presenta com "el diari empresarial de Catalunya", però no pretén ser, ni vol competir, amb els mitjans generalistes, ni amb la premsa econòmica.
VIAempresa formarà, més que informarà. I divulgarà, més que entretindrà. El diari està dissenyat per convertir-se en una eina de gestió per a consellers delegats, executius, acadèmics i emprenedors. I a partir d'aquí, el gran públic interessat en el món de l'empresa. La missió principal del nou projecte editorial és servir de font d'inspiració i fomentar l'ocupació, generant sinergies entre els actors econòmics i promovent, –subratllant–, el caràcter propi de l'empresa catalana, dins i fora de les nostres fronteres.
Orientació-lector
El lector de VIAempresa és executiu, selectiu i no té temps. Per això el diari aposta per una informació molt funcional i segmenta la seva oferta de continguts per àmbits d'interès: el dilluns, l'empresa; el dimarts, la gestió; el dimecres, l'emprenedoria; el dijous, mercats i el divendres, tendències dins el sector empresarial.
La innovació i els models d'èxit, tant en el mercat català com a l'exterior, seran els eixos sobre els quals girarà l'oferta informativa del nou portal. Els continguts s'actualitzaran diàriament i es caracteritzaran per la seva decidida orientació-lector, a partir d'un diàleg permanent amb empresaris i emprenedors.
Titulars, dades i conclusions. Poca lletra i (gairebé) gens de política. Molta interacció. L'oferta de continguts es completarà amb recursos i serveis per a les empreses: agenda d'activitats, notícia de cursos, licitacions... I també, lògicament, notícies d'actualitat.
Digital i glocal
Fill del seu temps, el diari VIAempresa serà en línia i multicanal; es podrà llegir al canal Twitter, al web, als telèfons intel·ligents i a les tauletes tàctils. El lector es pot registrar gratuïtament per rebre un butlletí diari, accedir a continguts premium o seleccionar els seus temes d'interès.
Però la informació no serà unidireccional: l'usuari podrà opinar a les notícies, anunciar activitats a l'agenda i, fins i tot, suggerir temes als redactors. L'objectiu és que VIAempresa canalitzi l'activitat empresarial de tot Catalunya. Per això l'equip de redacció treballarà en xarxa des de les principals capitals catalanes cobrint l'actualitat de proximitat i posant el focus a les singularitats de cada territori. De la mateixa manera, el diari tindrà un ull posat als mercats exteriors de referència, amb col·laboradors a la Xina, França o als Estats Units.
VIAempresa neix amb la il·lusió d'una start-up, l'ambició d'un equip de joves professionals, la confiança en un model, l'experiència d'una empresa editorial veterana, la determinació que exigeix un mercat en crisi, la vocació d'oferir un servei públic, la tranquil·litat de treballar amb un producte flexible i adaptable, el convenciment que la creativitat compensa la manca de recursos, la fe en un país emprenedor i la complicitat dels primers anunciants i subscriptors, així com dels partners de distribució entre els quals ja s'hi compten la Cambra de Comerç de Barcelona, Cecot, Pimec, Cerdanyola Empresarial i l'Associació d'Empresaris de Sant Cugat. L'èxit dependrà de la capacitat de respondre a les necessitats reals dels lectors. Com sempre.