Vins de 'celebrities' per ressuscitar els morts

Tal i com va fer Jesús, els famosos s’han llançat al miracle del vi, i cada cop més personalitats emprenen les seves pròpies bodegues

Jesús de Natzaret, la primera 'celebrity' que es va apuntar a la moda de fer vi Jesús de Natzaret, la primera 'celebrity' que es va apuntar a la moda de fer vi

El nou testament explica com Jesús, a l'últim sopar amb els seus deixebles, va agafar una copa de vi i va dir: "Prengueu i begueu tots d'ella, perquè aquest és el calze de la meva sang". El vi és un element fonamental en el ritual catòlic, però també és un producte de prestigi, molt cridaner per a les celebrities que volen ampliar el seu catàleg de negocis.

En aquest article repassem cinc vins de famosos que podrien obrar el miracle i ressuscitar els morts.

Trump Winery, Donald Trump

trump

Abans de posar-se a jugar als presidents dels Estats Units, Donald Trump era un reconegut i excèntric empresari d'èxit. Un dels seus negocis és la Trump Winery, fundada el 2011 a l'estat de Virgínia i que està en mans del seu fill Eric d'ençà que resideix a la Casa Blanca.

En un exercici d'optimisme, Trump va descriure la Trump Winery com "una de les companyies de vins més importants del país", quan en realitat no comercialitza més de 36.000 ampolles a l'any. Lluny de les més de 60.000 que produeixen marques del mateix Estat.

Malgrat tot, no es pot discutir el saber fer de la Trump Winery. Amb només sis anys d'història, la marca acumula 21 premis nacionals i internacionals, i el seu Kluge SP Rosé ha estat distingit com el "millor escumós del món".

Planet Waves, Bob Dylan

bobdylan planet waves vinoBob Dylan va entrar al món dels vins quan va conèixer al viticultor Antonio Terni. La trobada amb aquest fan italià va introduir al compositor en la indústria i, des del 2003, tots dos col·laboren en la producció de diferents varietats.

L'ampolla més coneguda de Dylan és la Planet Waves, que pren el nom del disc del cantant de 1974. Un vi negre especiat, collita del 2002, amb un toc de vainilla i amb una forta presència de la fusta al paladar. Un one hit wonder de Dylan que es pot trobar al mercat per 35 dòlars.

Château de Tigné, Gerard Depardieu

Al cor de la regió francesa d'Angers es troba l'històric Château de Tigné. Un castell amb més de 100 hectàrees de territori destinades a la producció del vi i que, des del 1989, és propietat de l'actor francès Gerard Depardieu.

Malgrat no tastar una gota d'alcohol des del 2016, l'actor segueix sent un apassionat del vi i s'implica en la producció de les 13 varietats de vins negres, rosats i blancs de la seva empresa. Un catàleg de productes que es mouen entre els 10 i els 25 euros i que compten amb l'aval d'un autèntic bon vivant.

Casa Bianchi, Leo Messi

La relació de Leo Messi amb el vi no és la mateixa que la del seu company Andrés Iniesta. Mentre el manxec és un autèntic apassionat del producte, Messi forma part de la indústria vitivinícola per motius solidaris.

La Fundació Leo Messi i la prestigiosa bodega Valentin Bianchi de la província argentina de Mendoza van signar un acord de col·laboració el 2012 per treure al mercat una col·lecció de quatre varietats sota la marca Leo. Les vendes del producte anirien destinats a projectes centrats en la salut infantil i l'educació.

Des de llavors, el vi ha traspassat fronteres, arribant als supermercats i restaurants de fins a 30 països.

hu ha

Arraez amb Chimo Bayo

Hu-ha! Confessi que ho ha cantat. Aquest és el nom de l'últim vi presentat per Bodegas Arráez. Una ampolla patrocinada pel DJ valencià Chimo Bayo i que fa clara referència al gran èxit de la seva carrera.

La marca ha definit el producte com un "techno-tinto" i ha explicat que, per seleccionar el raïm, de varietat bobal, ha fet servir la metodologia Hu-ha: "Esta sí, esta no".

Més informació
Pep Guardiola posa els gols i les postres a Manchester
Adam Lavine, de Maroon 5 a inventor del mezquila
Altaveus feministes des de l’èxit
Avui et destaquem
El més llegit