30
d'Agost
de
2016 - 05:30
Fa sis anys va néixer la colla castellera Jove de Barcelona. Gestionar una colla castellera és, en ocasions, una tasca feixuga com un quatre de deu. Per facilitar la gestió d'un grup tan gran de persones, l'Èric Sala, antic cap de colla de la Jove, va dissenyar Berrly, una eina molt útil per a grans organitzacions amb molts integrants que ja fan servir altres colles castelleres, associacions i clubs esportius.
Si bé en l'àmbit casteller aquests joves tenien empenta i coneixements, "per organitzar-nos, no teníem gaire idea" explica Sala, que va ser també cofundador de la colla Jove als seus inicis. Per comunicar-se amb els integrants de la colla o organitzar-se, la resta de colles castelleres fan servir programes com Excel o Access. Però als castellers de la Jove els va semblar "una opció horrible, no s'aguanta per enlloc, si ho vols fer bé has de dedicar-li moltes hores tancat en un despatx". I la Jove de Barcelona quan va començar no tenia ni despatx on tancar-se. L'Eric Sala, com a voluntari i primer cap de colla va posar-se a programar una eina que "a mode molt bàsic ens servia per gestionar la base de dades".
Aprendre dels problemes
Un dels problemes clàssics a l'hora d'enviar convocatòries en organitzacions amb molts participants és que, qui l'envia, "no té un perfil tecnològic i no sap què és la còpia oculta". I els correus s'envien a centenars de persones i els correus es mostren a tothom. "Eric, que podries fer que aquesta eina que has programat pugui enviar correus electrònics?" li van demanar a l'emprenedor. I Berrly va afegir aquesta opció. I així, a poc a poc, a base de trobar-se amb problemes i necessitats d'aquesta colla castellera, l'eina es va anar configurant "a la carta": pot marcar qui vindrà i qui no a les diades, als assajos, qui ve amb cotxe o amb autocar, qui es queda a dinar després de l'actuació i si és celíac o vegetarià. Durant cinc anys de programació i experiència acumulada s'ha desenvolupat Berrly.
Però aquesta eina, en aquell moment, només es feia servir de manera interna a la Colla Jove de Barcelona. "Vam aprendre quins problemes tenen les associacions i avui dia hem reprogramat Berrly i l'hem ofert a altres associacions", explica Sala. Quan les altres colles castelleres del país van tenir notícia d'aquesta eina, "s'hi van llançar a sobre, perquè les colles grans amb milers de castellers tenen els problemes de la Jove però multiplicats per mil", diu l'informàtic. Avui dia ja la fan servir colles de Valls, Tarragona, del nord i del sud, però també associacions de mares i pares, esportives, culturals, etc.
Una eina que fa l'aleta al futur
Berrly està pensada per a tot tipus d'associació que tingui socis, faci esdeveniments i necessiti comunicar-se amb ells. Des del web de Berrly, la junta directiva de l'associació en qüestió pot afegir els socis, controlar l'enviament, generar agenda i els associats reben correus electrònics i un botó que els redirigeix a un web on hi ha les comunicacions. Tot això segmentat pels paràmetres del perfil de l'usuari o el que l'associació decideixi.
Els següents passos de Berrly passen per l'smartphone: "Ens n'hem adonat que el sector més jove, entre els 14 i els 25 anys, estem més acostumats a fer servir apps i notificacions". Per això, després de l'estiu llançaran una aplicació gratuïta pels clients. La quota per fer servir aquesta plataforma és de 20 euros al mes i a partir d'aquí es poden afegir mòduls "per gestionar quotes de socis i un de disparador d'esdeveniments automàtic per, per exemple, felicitar un soci automàticament el dia del seu aniversari".
Si bé en l'àmbit casteller aquests joves tenien empenta i coneixements, "per organitzar-nos, no teníem gaire idea" explica Sala, que va ser també cofundador de la colla Jove als seus inicis. Per comunicar-se amb els integrants de la colla o organitzar-se, la resta de colles castelleres fan servir programes com Excel o Access. Però als castellers de la Jove els va semblar "una opció horrible, no s'aguanta per enlloc, si ho vols fer bé has de dedicar-li moltes hores tancat en un despatx". I la Jove de Barcelona quan va començar no tenia ni despatx on tancar-se. L'Eric Sala, com a voluntari i primer cap de colla va posar-se a programar una eina que "a mode molt bàsic ens servia per gestionar la base de dades".
Aprendre dels problemes
Un dels problemes clàssics a l'hora d'enviar convocatòries en organitzacions amb molts participants és que, qui l'envia, "no té un perfil tecnològic i no sap què és la còpia oculta". I els correus s'envien a centenars de persones i els correus es mostren a tothom. "Eric, que podries fer que aquesta eina que has programat pugui enviar correus electrònics?" li van demanar a l'emprenedor. I Berrly va afegir aquesta opció. I així, a poc a poc, a base de trobar-se amb problemes i necessitats d'aquesta colla castellera, l'eina es va anar configurant "a la carta": pot marcar qui vindrà i qui no a les diades, als assajos, qui ve amb cotxe o amb autocar, qui es queda a dinar després de l'actuació i si és celíac o vegetarià. Durant cinc anys de programació i experiència acumulada s'ha desenvolupat Berrly.
Però aquesta eina, en aquell moment, només es feia servir de manera interna a la Colla Jove de Barcelona. "Vam aprendre quins problemes tenen les associacions i avui dia hem reprogramat Berrly i l'hem ofert a altres associacions", explica Sala. Quan les altres colles castelleres del país van tenir notícia d'aquesta eina, "s'hi van llançar a sobre, perquè les colles grans amb milers de castellers tenen els problemes de la Jove però multiplicats per mil", diu l'informàtic. Avui dia ja la fan servir colles de Valls, Tarragona, del nord i del sud, però també associacions de mares i pares, esportives, culturals, etc.
![]() |
| La gestió de la Jove de Barcelona va ser l'origen de Berrly. Facebook Colla Castellera Jove de Barcelona |
Una eina que fa l'aleta al futur
Berrly està pensada per a tot tipus d'associació que tingui socis, faci esdeveniments i necessiti comunicar-se amb ells. Des del web de Berrly, la junta directiva de l'associació en qüestió pot afegir els socis, controlar l'enviament, generar agenda i els associats reben correus electrònics i un botó que els redirigeix a un web on hi ha les comunicacions. Tot això segmentat pels paràmetres del perfil de l'usuari o el que l'associació decideixi.
Els següents passos de Berrly passen per l'smartphone: "Ens n'hem adonat que el sector més jove, entre els 14 i els 25 anys, estem més acostumats a fer servir apps i notificacions". Per això, després de l'estiu llançaran una aplicació gratuïta pels clients. La quota per fer servir aquesta plataforma és de 20 euros al mes i a partir d'aquí es poden afegir mòduls "per gestionar quotes de socis i un de disparador d'esdeveniments automàtic per, per exemple, felicitar un soci automàticament el dia del seu aniversari".
