25
de Setembre
de
2014 - 05:30
Realitat augmentada. Fa un temps aquest concepte ens sonava a ciència-ficció. Avui, però, ja és una realitat. Catchoom és una jove empresa catalana fundada per David Marimon i Tomasz Adamek que ha creat una tecnologia digital per reconèixer i processar imatges.
Tecnologia del futur
Però, què és la realitat augmentada? Així com Shazaam detecta música, Catchoom ofereix als seus clients una eina que, a través de dispositius mòbils, reconeix imatges i productes per oferir-nos més informació. La tecnologia desenvolupada per l'empresa també permet veure l'entorn d'un objecte de forma digitalitzada i li permet al client redissenyar-lo.
Per portar-ho a un terreny pràctic, Marimon ens explica el cas de les revistes de moda Glamour i Elle. "Nosaltres aportem les eines i els tercers l'apliquen a les seves plataformes mòbils per treure'n profit", assenyala. Aquestes revistes tenen pàgines interactives que, amb la tecnologia de Catchoom, al ser fotografiades i escanejades ens redirigeixen a una botiga online on es venen els productes que veiem en el paper.
Inicis amb vocació internacional
Marimon i Adamek es van conèixer treballant en la secció d'investigació de reconeixement d'imatges de Telefónica R D. La seva pròpia empresa va constituir-se a finals del 2011 i va arrencar durant el 2012 gràcies a finançament públic i de capital risc d'uns 400.000 euros.
Des dels seus inicis, Catchoom va néixer amb vocació internacional. "No tenim presència física però operem online i això ens assegura estar disponibles arreu del món", assegura Marimon. Aquesta filosofia internacional ha tingut els seus fruits, ja que el 95% de la facturació de l'empresa prové de fora d'Espanya, amb especial força del mercat europeu, australià, xinès i nord-americà.
Per tenir una forta presència compten amb una xarxa de venedors de valor afegit en creixement, que actuen com a intermediaris, contacten amb marques i mitjans i, a més, desenvolupen les aplicacions mòbils per als clients.
Reconeixements i perspectives de creixement
Des de la seva arrencada, Catchoom ha estat reconeguda per diversos guardons i mitjans especialitzats com una de les start-ups més interessants d'Europa.
A més dels fundadors, l'equip d'aquesta empresa amb seu a Barcelona Activa està format per 14 membres i actualment estudien entrar en el sector industrial. "Ara ens movem en un àmbit de màrqueting i publicitat, però també podem aportar molt a la indústria", afegeix Marimon.
Tecnologia del futur
Però, què és la realitat augmentada? Així com Shazaam detecta música, Catchoom ofereix als seus clients una eina que, a través de dispositius mòbils, reconeix imatges i productes per oferir-nos més informació. La tecnologia desenvolupada per l'empresa també permet veure l'entorn d'un objecte de forma digitalitzada i li permet al client redissenyar-lo.
Per portar-ho a un terreny pràctic, Marimon ens explica el cas de les revistes de moda Glamour i Elle. "Nosaltres aportem les eines i els tercers l'apliquen a les seves plataformes mòbils per treure'n profit", assenyala. Aquestes revistes tenen pàgines interactives que, amb la tecnologia de Catchoom, al ser fotografiades i escanejades ens redirigeixen a una botiga online on es venen els productes que veiem en el paper.
Inicis amb vocació internacional
Marimon i Adamek es van conèixer treballant en la secció d'investigació de reconeixement d'imatges de Telefónica R D. La seva pròpia empresa va constituir-se a finals del 2011 i va arrencar durant el 2012 gràcies a finançament públic i de capital risc d'uns 400.000 euros.
Des dels seus inicis, Catchoom va néixer amb vocació internacional. "No tenim presència física però operem online i això ens assegura estar disponibles arreu del món", assegura Marimon. Aquesta filosofia internacional ha tingut els seus fruits, ja que el 95% de la facturació de l'empresa prové de fora d'Espanya, amb especial força del mercat europeu, australià, xinès i nord-americà.
Per tenir una forta presència compten amb una xarxa de venedors de valor afegit en creixement, que actuen com a intermediaris, contacten amb marques i mitjans i, a més, desenvolupen les aplicacions mòbils per als clients.
Reconeixements i perspectives de creixement
Des de la seva arrencada, Catchoom ha estat reconeguda per diversos guardons i mitjans especialitzats com una de les start-ups més interessants d'Europa.
A més dels fundadors, l'equip d'aquesta empresa amb seu a Barcelona Activa està format per 14 membres i actualment estudien entrar en el sector industrial. "Ara ens movem en un àmbit de màrqueting i publicitat, però també podem aportar molt a la indústria", afegeix Marimon.