
El turisme de compres o les compres del turisme cotitzen a l'alça a l'hora de viatjar i escollir destinació. Tant és que així que la Comissió Europea de Turisme afirma que un 70% dels turistes que arriben a Espanya consideren comprar com un dels seus propòsits principals i activitat habitual durant l'estància.
Segons un estudi realitzat per la plataforma MisterFly, Barcelona no té rival i compta amb un 71% dels vots imposant-se per golejada a Madrid que assoleix un 29%. De la mateixa manera, el passeig de Gràcia de Barcelona recapta quasi el doble que el madrileny barri de Salamanca i entre totes dues aglutinen un 42% dels ingressos arreu d'Espanya del turisme de compres.
Infogram
L'estil de vida barcelonès destaca per les botigues internacionals, el disseny, la gastronomia, els bons preus, les bicicletes, la platja i el bon temps amb museus, arquitectura, art i cultura.
"El turisme de shopping és un model que arriba directament a la part emocional. La teràpia de compres funciona i si a aquesta li associem una localització diferencial i segura, bona gastronomia, devolució d'impostos i bons preus, l'oportunitat està servida.", asseguren des de la plataforma de viatges online.
A escala internacional i davant els ulls de francesos i espanyols, el cara a cara entre Londres i París es decanta per la capital anglesa amb un 60% dels vots davant el 40% de la capital francesa.
Infogram
Alhora, Berlín i Milà empaten al 50% en el seu particular cara a cara. "Turisme experiencial? Sense dubte, el present i el futur de la indústria turística", es conclou.