• Codis QR que amaguen descomptes

Codis QR que amaguen descomptes

La start-up Codiwise ofereix un servei de creació de codis per posar les promocions a l'abast dels clients i donar a les empreses informació detallada dels consumidors

    Llorenç Bové, CEO de Codiwise, al BizBarcelona 2014
    Llorenç Bové, CEO de Codiwise, al BizBarcelona 2014
    11 de Novembre de 2014
    Act. 11 de Novembre de 2014

    Qui no acaba de veure el joc que pot donar un codi QR, hauria de conèixer Codiwise. En vam parlar a l'edició 2014 del BizBarcelona, on la start-up arribava amb l'objectiu d'ampliar la cartera de clients per consolidar el negoci. I, també, on es va poder presentar dient que en l'anterior Mobile World Congress havia estat seleccionada com un dels 50 millors projectes de la fira.

    Ara han tornat a fer sonar el seu nom amb la cinquena edició de la Mostra d'Emprenedors de Girona, on l'Assessoria Codina els ha reconegut com el millor projecte i app amb un premi valorat en 1.000 euros.

    Però la pregunta clau és: què fa d'especial aquesta start-up? A tall de resum, uneix la interacció i consum dels usuaris a les marques, de manera que aquestes saben què vol el seu client i com és millor oferir-ho.

    Escanejar codis per trobar promocions
    L'empresa es va posar en marxa el 2012 i, des de llavors, ha pogut posar ja a prova el seu producte amb companyies com la cervesera catalana Keks –i que ha dut Codiwise per tot Catalunya de la mà de Bon Preu- o Fuji Film, segons explica a VIAempresa el CEO, Llorenç Bové. La seva app es basa a crear codis QR amb descomptes, posar-los en els productes i esperar que els clients els vegin, els escanegin i puguin saber quin tipus d'oferta hi ha.

    D'aquesta manera, el fabricant o venedor informa de les promocions que fa i obté informació estadística amb cada entrada al contingut del codi. El comprador, per la seva banda, va sumant els diners que representa que s'estalvia. "I un cop s'arriba als 20 euros acumulats, l'usuari pot sol·licitar rebre'ls mitjançant una transferència bancària o Paypal", especifica Bové.

    Un altre format en el qual es troba Codiwise és en el de targeta. El CEO parla d'aquest sistema posant com a exemple el festival Gastromusical celebrat a l'Escala aquest passat estiu. En col·laboració amb el Banc dels Aliments de Girona, la start-up donava als comensals una targeta amb un codi. Si s'escanejava, optaven a aconseguir 1 euro de participació en la Loteria de Nadal de l'administració que els havia contractat, l'Anxova Milionària.

    Una app multimarca
    Codiwise està disponible per a Android i Apple, així com un catàleg ampli amb les promocions d'una quantitat diversa de marques. Només cal descarregar-se l'aplicació i registrar-se a la plataforma.

    Ara per ara tenen en cartera vint clients, amb els sectors de l'alimentació, la moda o l'electrònica com els principals. No obstant això, Bové assegura que volen diversificar: "Hem començat a parlar amb centres comercials i fires. Ja hem estat present en outlets al carrer i hem pogut comprovar que funciona bé".

    Big data, model de negoci de present i futur
    Bové especifica que el model de negoci té dues potes: venda dels codis que posen les empreses i gestió de la informació que se n'extreu, el que ja es coneix com Big Data. Concretament parlem de detalls com nombre de vendes, sexe, edat, lloc, hora... una diversitat de dades que cada cop són més valorades per les marques. "Per tant, com més campanyes facin amb nosaltres, més informació obtindran", afegeix.

    Expansió pel territori
    Codiwise va néixer de la mà de quatre socis i una primera ronda de finançament de 50.000 euros. "Hem aconseguit una segona ronda, va ser al juliol", segueix explicant el CEO, "però ara pensem en una tercera que farem al gener". A més a més, el projecte s'ha constituït amb el suport de l'acceleradora Start-up Catalonia.

    I amb aquesta previsió d'injectar inversió nova, Bové situa la internacionalització com l'objectiu principal pel 2015: "Volem créixer i expandir-nos, alhora que parlar amb grans marques i acabar de consolidar Codiwise".

     

    Els primers passos ja estan donat, assenyala. Han començat amb una campanya de captació d'empreses que, segons tenen previst, els ha de permetre acabar el 2014 amb al voltant de 400.000 codis introduïts al mercat i una facturació de 26.000 euros, fins a vuit vegades més que en el 2013.