Empresaris del Corredor Mediterrani
Empresaris del Corredor Mediterrani

2018, amb assignatures pendents al Corredor

L'Associació Valenciana d'Empresaris realitza una nova anàlisi de les obres i recorda que l'objectiu és que 2025 la connexió siga completa

L'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE), que aglutina a 130 empresaris capdavanters de la Comunitat Valenciana, ha fet públic l'informe de l'estat de les obres del Corredor Mediterrani aquest dilluns, sent la segona i última revisió de l'exercici. La pròxima serà el 8 de juliol de 2018. Opinen que 2018 hauria d'haver sigut un any clau per al Corredor Mediterrani però, "desafortunadament, han quedat diverses assignatures per complir que esperem que tinguen solució en 2019, si es vol complir amb l'objectiu que, en 2025, comptem amb connexió d'ample internacional des d'Algesires a la frontera de França i d'aquesta forma permetre la tan necessària connexió amb Europa".

En paraules del president d'AVE, Vicente Boluda, el canal de comunicació #QuieroCorredor va nàixer, perquè "considerem que és positiu per al conjunt d'Espanya completar l'actual model d'infraestructures radial, amb un circular". Boluda ha afirmat que "quan iniciem el projecte cercàvem comprendre i difondre els reptes que era necessari superar perquè el Corredor Mediterrani fora una realitat".

Segons apunten, entre les fites que han quedat, destaca el tram Tarragona-Vandellòs, una obra que el nou comissionat pel Corredor, Josep V. Boira, ha afirmat recentment que es posarà en marxa durant el primer trimestre de 2019. La nova variant, l'entrada de la qual en servei estava prevista per a enguany, es troba en fase de proves i s'espera la seua entrada en servei, juntament amb les noves estacions de l'Hospitalet de l'Infant i Cambrils, en la primavera de 2019. Tanmateix la connexió Granada-Antequera és un altra de les assignatures pendents, ja que l'obra està acabada i actualment en fase de proves. "S'esperava la seua posada en marxa per a finals de 2018 però s'ha retardat el juny de 2019", apunten.

Vicent Boluda (AVE) recorda que "tot avanç depén de la voluntat política"

També assenyalen el tram Múrcia-Almeria, que dels set trams que s'hauria d'haver licitat aquest 2018, només s'han licitat cinc. Per últim, en el tram Múrcia-Monfort (Alacant) s'espera la connexió AVE dos anys després del previst. A més, assenyalen des d'AVE, la connexió de Múrcia amb la frontera francesa passarà de 2020 a 2022.

En paraules del president d'AVE, "tot avanç depén de la voluntat política i al Corredor Mediterrani se li ha de donar una importància de primer nivell. Per a això, és imprescindible que es dote pressupostàriament al projecte, ja que el que no està en els pressupostos no existeix".

AVE ha volgut ressaltar que l'èxit del projecte no seria possible sense la col·laboració i el compromís amb les principals organitzacions empresarials i de la societat civil dels diferents territoris pels quals passa el Corredor Mediterrani i pel suport que des de la resta d'Espanya s'està prestant a aquesta estratègica infraestructura.

Més informació
Els empresaris posen la lupa en el Corredor Mediterrani
La competitivitat no té bitllet al Corredor Mediterrani
València celebra la setmana reivindicativa del Corredor Mediterrani
Avui et destaquem
El més llegit