• Economia
  • 30 empreses catalanes, a la conquesta d'EUA i Canadà

30 empreses catalanes, a la conquesta d'EUA i Canadà

El Govern selecciona un grup de marques gastronòmiques per llançar una campanya de comerç internacional

Els productes catalans ja es venen als EUA
Els productes catalans ja es venen als EUA
Europa Press
11 de Febrer de 2014
Act. 11 de Febrer de 2014
La Generalitat, a través de l'agència de suport a la competitivitat ACC1O, ha seleccionat a 30 empreses gastronòmiques catalanes perquè participin en la campanya Mes de la dieta mediterrània, que consistirà en la comercialització d'aquests productes a EUA i Canadàel setembre vinent.

La directora del centre de promoció de negocis de ACC1O a Miami, Conchita Muñoz, ha explicat aquest dimarts a Girona que les marques que formen part d'aquesta promoció internacional tindran la possibilitat de distribuir la seva producció al mercat nord-americà a través de la pàgina web 'Latienda.com'.

Muñoz ha afegit que la majoria de les empreses participants no tenen presència actualment a EUA i Canadà, així que ha destacat aquesta oportunitat, atès que les companyies poden ampliar la seva expansió al territori nord-americà perquè La Tienda no exigeix exclusivitat de comercialització.

Homologació de productes
A l'hora de seleccionar les 30 marques, ACC1O ha valorat la facilitat de poder homologar els productes a la normativa d'aquests països, i Muñoz ha detallat que en els mesos vinents es treballarà perquè totes les etiquetes estiguin adaptades, amb l'objectiu de començar la distribució al setembre.

De fet, els responsables de ACC1O i La Tienda s'han reunit aquest dimarts amb els propietaris d'aquestes empreses a Barcelona i a Girona para avaluar tots els productes i detectar les possibles manques, que s'hauran de solucionar, per aconseguir la seva homologació.

Productes catalans
Del total d'empreses participants, una tercera part es dedica a la producció d'oli d'oliva mentre que la resta són companyies de galetes, barritas de cereals, de conserves, de melmelades, d'olives i fins i tot d'aigua, entre altres aliments.

El director d'operacions de la Tienda a Europa, Jamie Jones, s'ha mostrat satisfet d'incorporar nous productes catalans al seu catàleg perquè la gastronomia mediterrània "té bona resposta" a Estats Units i Canadà, amb la pretensió que aquesta comercialització sigui permanent.