
La directora del centre de promoció de negocis de ACC1O a Miami, Conchita Muñoz, ha explicat aquest dimarts a Girona que les marques que formen part d'aquesta promoció internacional tindran la possibilitat de distribuir la seva producció al mercat nord-americà a través de la pàgina web 'Latienda.com'.
Muñoz ha afegit que la majoria de les empreses participants no tenen presència actualment a EUA i Canadà, així que ha destacat aquesta oportunitat, atès que les companyies poden ampliar la seva expansió al territori nord-americà perquè La Tienda no exigeix exclusivitat de comercialització.
Homologació de productes
A l'hora de seleccionar les 30 marques, ACC1O ha valorat la facilitat de poder homologar els productes a la normativa d'aquests països, i Muñoz ha detallat que en els mesos vinents es treballarà perquè totes les etiquetes estiguin adaptades, amb l'objectiu de començar la distribució al setembre.
De fet, els responsables de ACC1O i La Tienda s'han reunit aquest dimarts amb els propietaris d'aquestes empreses a Barcelona i a Girona para avaluar tots els productes i detectar les possibles manques, que s'hauran de solucionar, per aconseguir la seva homologació.
Productes catalans
Del total d'empreses participants, una tercera part es dedica a la producció d'oli d'oliva mentre que la resta són companyies de galetes, barritas de cereals, de conserves, de melmelades, d'olives i fins i tot d'aigua, entre altres aliments.
El director d'operacions de la Tienda a Europa, Jamie Jones, s'ha mostrat satisfet d'incorporar nous productes catalans al seu catàleg perquè la gastronomia mediterrània "té bona resposta" a Estats Units i Canadà, amb la pretensió que aquesta comercialització sigui permanent.