
El 47% de les reclamacions presentades davant de l'Agència Catalana del Consum (ACC) el 2024 van ser compres o contractacions realitzades per internet, segons el balanç d'actuacions que ha publicat la Generalitat aquest dilluns.
Pel que fa als canals de compra, el 37% de les reclamacions van ser per compres o contractacions presencials i prop d'un 14% per transaccions formalitzades per via telefònica. Així, Consum va rebre un total de 23.057 reclamacions el 2024, un 3% menys que durant l'exercici anterior, i més de la meitat van ser incidències en la prestació de serveis bàsics.
En concret, hi va haver incidències en subministraments de la llar (19%), especialment pel servei d'electricitat; serveis financers (13%), transports (11%) i telefonia i internet (10%).
Consum va rebre un total de 23.057 reclamacions el 2024, un 3% menys que durant l'exercici anterior
Pel que fa al llistat d'empreses que van acumular més reclamacions, destaquen energètiques, entitats financeres, empreses de telefonia i línies aèries: Endesa (1.066), BBVA (482), Orange (448) i Vueling (419).
Casos resolts
Del total de reclamacions rebudes, l'ACC va gestionar directament la resolució de 14.506 (64%) i el percentatge de resolució es va situar en el 51,4% (7.456 casos resolts, enfront dels 8.772 resolts l'any anterior).
La majoria dels casos resolts es va tancar amb un acord de mediació entre empresa i consumidor (44%) i només un 7,3% dels casos es van resoldre mitjançant un laude arbitral.