Els principals aeroports catalans s'apropen a la recuperació de l'activitat després de la pandèmia. El Prat, Reus i Girona no arriben encara a les xifres del 2019, però el creixement de totes tres infraestructures en comparació amb el 2021 és substancial, i en algunes dades queden molt a prop dels resultats anteriors a la crisi sanitària.
L'Aeroport del Prat ha arribat durant els tres primers mesos de 2022 als 6,38 milions de passatgers, una xifra que suposa un augment interanual del 469% – substancialment per sobre de la recuperació relativa dels aeroports espanyols, inferior al 360% interanual. La dada, però, es queda a poc per sota dels dos terços de la registrada el 2019 – un 39,2% menys. Quant a les operacions aèries, segons Aena van arribar a les 50.749, un 69,8% de les de l'any anterior a la pandèmia. Així, l'aeroport barceloní ocupa la segona posició entre els aeròdroms de l'Estat, superat només per Madrid-Barajas. Amb tot, El Prat espera recuperar durant aquesta setmana santa el 82% de l'activitat anterior a la pandèmia.
Reus, per la seva banda, mostra "optimisme amb prudència". La infraestructura tarragonina espera recuperar aquest curs el milió de passatgers del 2019. Només durant el període de setmana santa, l'aeroport té programades unes 155 operacions – un moviment similar, apunten, al de l'any abans de la crisi sanitària. Segons el director de l'Aeroport, JoanCrespo, "tots els indicadors són positius i esperem que la recuperació es consolidi aquest any". Les previsions han quedat a prop de confirmar-se durant aquest març, amb 4.350 passatgers, només un 9% menys que fa tres anys.
Girona, per la seva banda, nota la recuperació especialment en el nombre d'operacions efectuades a les seves instal·lacions. Mentre que els passatgers s'han quedat a la meitat dels assolits el 2019 – més lluny que les altres dues infraestructures – l'aeroport gironí ha operat només durant el mes de març 887 vols, entre enlairaments i aterratges, un 51,4% més que abans de la crisi sanitària. Aquesta dada és gairebé extrapolable a tot el trimestre, amb 3.160 operacions efectuades, per les 1.805 de fa tres anys.
Quant a les mercaderies, Girona ha registrat un augment substancial si es compara fins i tot amb el 2019. Amb més de sis tones, l'augment del pes de productes transitats per la infraestructura és un 227% més alt que fa un any, i un 316% més que el 2019. El Prat, per la seva banda, ocupa la segona posició de l'Estat en trànsit aeri de mercaderies – amb unes 13.542 tones gestionades, còmodament per sobre de Saragossa – tot i que es queda un 14,3% per sota de les xifres registrades el 2019.