• Economia
  • L'Agència Catalana de Turisme destina 2,8 milions d’euros al turisme cultural

L'Agència Catalana de Turisme destina 2,8 milions d’euros al turisme cultural

L’entitat promou més de 150 accions per reivindicar el paper de la cultura com a factor clau de diferenciació i singularització

El director general de Turisme, Octavi Bono, a l'acte de presentació de la iniciativa | EP
El director general de Turisme, Octavi Bono, a l'acte de presentació de la iniciativa | EP
Europa Press
Barcelona
21 de Març de 2018 - 09:40

L'Agència Catalana de Turisme (ACT) destinarà 2,8 milions per promocionar el turisme cultural aquest 2018 en diferents mercats, com França, Alemanya, Rússia, els Estats Units i el Canadà, segons ha detallat l'entitat en la presentació de la iniciativa aquest dimarts.

 

A través de l'Any del Turisme Cultural, l'ACT vol reivindicar la cultura com a "factor clau" de la singularitat de la destinació turística catalana, amb motiu de la declaració de 2018 com l'Any Europeu del Patrimoni Cultural per part de la Unió Europea.

En total, s'han organitzat 150 activitats, que estan dirigides tant al públic final com als professionals que contracten aquests serveis i han estat organitzades per diferents empreses i entitats del sector turístic i cultural català.

 

El director general de Turisme, Octavi Bono, ha defensat que el fenomen turístic no es pot entendre sense la motivació cultural que el provoca i ha remarcat que és un "bon instrument" per fomentar la tolerància, el respecte a la diversitat i l'autoaprenentatge, entre altres valors, els quals ha assenyalat que es reforçaran en el conjunt d'activitats previstes per aquest any.

Per la seva banda, el secretari general d’Empresa i Coneixement, Pau Villòria, ha recalcat que aquest any és una oportunitat per reivindicar tot el patrimoni cultural que té Catalunya, sigui el més conegut o el menys. La llengua, la història, la gastronomia, les arts plàstiques, l'humor i la forma d'entendre la vida han estat subratllades per Villòria com les "característiques diferencials" que constitueixen la riquesa cultural catalana.

La cultura, marca Catalunya

L'Any del Turisme Cultural té com finalitat vincular de forma més directa la cultura com a element diferenciador de la marca Catalunya i fomentar la creació d'una oferta de qualitat orientada a un públic més selecte amb la transformació de recursos culturals disponibles en productes turístics vendibles.

Per l'ACT, aquest impuls del turisme cultural ha de servir per desestacionalizar l'activitat turística, així com aconseguir una millor distribució territorial d'aquesta i incrementar el volum d'ingressos per turista a partir d'oferir experiències de major valor afegit.