#QuieroCorredor aparca el bus a Alacant

Boluda i Puig voldrien que el nou ministre de Foment, valencià, siga conscient de la urgència de la infraestructura

Empresaris i dirigents en l'acte central de #QuieroCorredor| NNG Empresaris i dirigents en l'acte central de #QuieroCorredor| NNG

La primera parada del moviment #QuieroCorredor en terres valencianes ha tingut representació valenciana al més alt nivell amb l'assistència del president valencià Ximo Puig. És un clar gest la sintonia que l'Administració valenciana mostra amb els empresaris valencians, presidits pel també assistent a l'acte Vicente Boluda, en aquesta iniciativa que divendres i dissabte estarà cridant l'atenció dels veïns d'Alacant.

Amb hostesses que expliquen el projecte, volen contagiar als ciutadans d'una reivindicació que ja han assumit com a pròpia. També en aquesta trobada es pot visitar l'autobús itinerant que conté en el seu interior una exposició amb informació sobre les parades i com consideren que el Corredor pot ajudar a la reducció de temps en el transport de viatgers i mercaderies, l'ocupació, el turisme, el medi ambient, el territori i l'economia. 

El moviment #QuieroCorredor vol que Foment es comprometi a avançar amb el tram Alacant-València del Corredor Mediterrani. Així ho ha mostrat aquest divendres en un acte senzill, amb més periodistes que assistents, per reivindicar una connexió ferroviària en condicions, on s'ha enaltit la crida de la societat civil a culminar per al 2025 la infraestructura que ha de reduir a la meitat el trajecte, transitat per persones i mercaderies.

El tram entre Alacant i València de la futura infraestructura que unirà l'Arc Mediterrani, des d'Algesires a la frontera francesa, és el que acumula més retards. Encara que està previst que al setembre es posi en servei l'AVE Múrcia-Madrid, queden pendents connexions vitals per al desenvolupament socioeconòmic de la província com l'enllaç de l'AVE amb l'aeroport del Altet i la connexió del Port d'Alacant en ample internacional.

Més info: Corredor Mediterrani: millor les rodalies

Des del moviment social destaquen que aquestes són dues grans assignatures pendents del Corredor Mediterrani que a principis de juny es van incloure en un estudi informatiu, però els avanços són insuficients. Tampoc hi ha compromisos concrets respecte a les estacions d'AVE de l'Elx (Matola i Carrús) ni sobre l'anomenat Tren de la Costa, que és una de les línies més reivindicades per al País Valencià des de fa dècades. 

Alacant, 6a parada del Moviment #QuieroCorredor

La iniciativa de la societat civil en suport del Corredor va arrencar el 12 d'abril als Barris (Camp de Gibraltar) i aquesta serà la seva sisena parada després del seu pas per Algesires, Granada, Màlaga, Cartagena i Lorca. Fins aleshores, la campanya ja supera les 74.000 signatures de suport amb representants de la societat civil, empresaris i responsables públics.

Més info: Corredor Mediterrani: història de dues realitats

Les següents cites són Castelló, Reus i Martorell, un calendari que culminarà el 27 de setembre amb un últim gran acte empresarial a Barcelona. 

Més informació
Terratrèmol empresarial (i civil) per exigir el Corredor
El Corredor, porta d'Europa
Avui et destaquem
El més llegit