Els sis anys de l'alta velocitat entre Espanya i França

Renfe transporta cinc milions de viatgers i fa un estalvi energètic de mig milió de tones en CO2 en poc més d'un lustre

Tots els trens d'alta velocitat entre Espanya i França utilitzen energia elèctrica d'origen renovable | iStock Tots els trens d'alta velocitat entre Espanya i França utilitzen energia elèctrica d'origen renovable | iStock

L'aposta per implementar mesures de sostenibilitat a favor del medi ambient i d'un turisme responsable de Renfe-SNCF en Cooperación és clara: tots els trens d'alta velocitat entre Espanya i França utilitzen energia elèctrica d'origen renovable i de baixa petjada de carboni. Això es tradueix, segons informen en un comunicat, en què per cada 100 quilòmetres recorreguts amb tren s'evita l'emissió d'uns 15 quilos de CO2. D'aquesta manera, en un trajecte Barcelona-París, l'avió o el cotxe generen 120 quilos més de CO2 que el tren, és a dir, provoquen 10 vegades més efecte d'hivernacle.

Més info: I si posem trens enlloc d’avions?

Des de la posada en marxa el 2013 del servei d'alta velocitat entre Espanya i França, han viatjat amb Renfe-SNCF en Cooperación més de 5,2 milions de viatgers internacionals. Aquests trens han realitzat més de 22.000 circulacions, recorrent 3.200 milions de quilòmetres, permetent un estalvi de mig milió de tones de CO2, una xifra equivalent a l'emissió mitjana anual del consum elèctric d'una població de 2 milions d'habitants, els mateixos que les ciutats de Lió i Marsella juntes.

Si a aquest trànsit s'afegeixen els viatgers domèstics que utilitzen també l'oferta de Renfe-SNCF en Cooperación a França i Espanya, les xifres s'acosten a un milió de tones de CO2, que correspondria a l'emissió mitjana anual del consum elèctric d'una població de 3,7 milions d'habitants, gairebé la meitat de la població de Catalunya.

En el total de les quatre rutes que Renfe-SNCF en Cooperació opera, un 31% dels clients són residents a França, un 21% a Espanya i el 47% corresponen a viatgers residents en tercers països. Dels 5,2 milions de viatges internacionals, el 60% s'han realitzat en els serveis que uneixen Barcelona amb Paris; el 18% en la ruta Madrid-Barcelona-Marsella; el 13% en la ruta de Lyon i el 9% restant en la ruta de Barcelona-Toulouse.

Més informació
El 'backstage' de Rodalies: mala fama, rumors i Adif
Els usuaris de Rodalies eviten 50 milions de quilòmetres en cotxe
Rodalies, diners i gestió per atrapar Madrid
Avui et destaquem
El més llegit