L’auge de Twitch

La plataforma de retransmissions en directe cada cop ocupa més espai en l’oci dels joves i en l’ecosistema de xarxes socials de l’actualitat

L'app de Twitch a iOS | EP L'app de Twitch a iOS | EP

És un assumpte que cada dia ocupa més articles científics (sí, científics) i no es tracta només d'una moda passatgera o d'una nova xarxa social: Twitch ja és tot un fenomen que ha canviat la forma de consumir contingut entre els joves. Amb aquesta repercussió cada cop major, als que veiem Twitch des de fora només ens queda fer-nos una pregunta... què és exactament? Es tracta d'una plataforma pertanyent a Amazon que permet realitzar transmissions en viu i que té com a funció principal la retransmissió de videojocs en directe, un camp en el qual té com a principal competidor a YouTube.

Segons Statista (2021), un 50% dels usuaris de xarxes socials a Espanya utilitza Twitch diàriament, i, d'aquests, un 22% fa ús d'ella fins i tot diversos cops al dia. Això suposa un canvi de paradigma en la forma de consumir continguts, i ho fa, sobretot, pels joves, ja que la majoria dels usuaris d'aquesta xarxa social es troben a la franja d'edat d'entre els 18 i els 24 anys. En conseqüència, hauria de tenir-se en compte Twitch com a part de qualsevol gestió d'estratègia a xarxes socials.

Tot passa per les xarxes socials, així que... per què no ser-hi també a Twitch?

Fruit de la digitalització i l'auge de la web 2.0, tots ens hem acostumat a veure la icona de Facebook, Twitter i Instagram a totes les marques i activitats del nostre dia a dia. Al món en el qual vivim és difícil que un restaurant no tingui la seva pàgina de Facebook o que un comerç no tingui Instagram. És més, si ens parem a reflexionar un moment, estem acostumats al fet que qualsevol esdeveniment, per institucional que sigui, pugui ser retransmès a un directe d'Instagram o YouTube. Alguns exemples d'això són les sessions parlamentàries del Congrés dels Diputats o, fins i tot, les compareixences dels presidents autonòmics durant el confinament del 2020. Tot passa per les xarxes socials, així que... per què no ser-hi també a Twitch?

Evidentment, el contingut que es porta a terme a Twitch no és el tipus de contingut que a totes les marques, empreses o entitats els interessa incloure a les seves estratègies, però sí que existeixen moltes companyies que, donades les activitats que realitzen (esdeveniments, xerrades, congressos, activitats...), trobaran a aquest canal un espai únic per a connectar amb el públic jove.

I és que no es tracta d'una plataforma en la qual només es consumeix contingut d'entreteniment. La joventut busca contingut de qualitat i fugir d'un model ja arcaic marcat per una escaleta. YouTube, les plataformes de streaming (Netflix, HBO, Amazon Prime Video, Disney +...) o Twitch són una perfecta mostra de com els joves no han perdut l'interès per la política, l'economia o els esdeveniments socials i de canvi social; els joves han perdut l'interès pels mitjans de comunicació tradicionals.

Ja saben, és renovar-se o morir.

Més informació
Màrqueting, una qüestió d’amor
El que no comuniques no existeix
La importància de l’ètica en la Data Governance i la intel·ligència artificial
Avui et destaquem
El més llegit