Màrqueting, una qüestió d’amor

Sant Valentí és una data amb el potencial d’explotar la creativitat i reforçar la imatge d’una marca. Com és possible que tantes empreses segueixin sense saber-ho?

Sant Valentí és una gran oportunitat de negoci i màrqueting per a qualsevol tipus de negoci | iStock Sant Valentí és una gran oportunitat de negoci i màrqueting per a qualsevol tipus de negoci | iStock

Avui celebren Sant Valentí, aquella festa simbòlica (i comercial) de l’amor que tenim incrustada al nostre imaginari des que som ben petits. És, a més, una efemèride relativament nova i en procés de consolidació, i és que en 18 anys farà uns 200 que la celebrem d’aquesta forma. Aquest fet, i, per això, la seva naturalesa canviant, la converteixen, des del meu punt de vista, en una data amb un gran potencial i en un regal que ens ha fet la història.

Vivim anys convulsos, canviants i austers. Com de complex sembla en l’actualitat complir pressupostos quan ens trobem entre restriccions de pandèmies i tancaments, entre crisis de confiança del consumidor i costos disparats. I aquí arriba ell, aquell particular sant, amb els seus melosos cors vermells carmí, les seves roses i els seus sopars a dos. Soc un fervent amant de Sant Valentí, de tot el que és capaç d’oferir i de la seva imatge positiva i forta, però no estan tan convençudes les milers d’empreses que mai han utilitzat aquesta festivitat per promoure alguna cosa lligada a ella o simplement aprofitar el gran impacte d’un dia com aquest. Poc importa si és un esdeveniment que no forma part de la nostra cultura autòctona, com succeeix, també, amb Halloween. I en el cas d’aquesta última, Halloween és una cosa que pretén fer por, ser grossera o fosca, mentre que Sant Valentí... Sant Valentí és pulcre, simpàtic i vital. Com és que tantes companyies no estan emprant aquesta imatge a favor seu? Per què no s’estan servint dels encants de Cupid per sanejar el seu negoci en crisi o encarar la seva recuperació?

Sant Valentí és pulcre, simpàtic i vital. Com és que tantes companyies no estan emprant aquesta imatge a favor seu?

Crec que es tracta d’una qüestió de simple atreviment creatiu, de trobar una manera d’entrellaçar aquest concepte universal (l’amor) amb el nostre negoci, encara que aquest sigui de tipus industrial i no tingui aparentment res a veure amb cors o petons acaramel·lats. Què bonic seria associar aquests conceptes amb una nova pàgina de la nostra vida empresarial i què fàcil seria promoure i declarar amor etern als nostres clients amb quelcom nou (una promoció, un descompte, un regal...). Seria suficient amb alguna cosa tan senzilla com una postal, tan antiga i, al mateix temps, atractiva i exòtica rara avis al món digital líquid en el qual ens trobem.

Si busquem major facturació i vendes, lògicament, hem de ser atrevits, fins i detallistes com un nuvi enamorat. Hem de centrar-nos en els nostres millors clients, en els pocs o molts en els quals confiem, en comptes d’en els fluctuants i infidels. Aquests són els que al final ens faran complir els objectius i ens donaran la seva confiança i monedes a canvi del nostre “amor de marca”.

Només es tracta de sortir de la letargia i anar a buscar als nostres clients o clientes, nuvis o núvies. L’amor és sempre qüestió de dos, i en aquest camí que proposo ja tenim una part assegurada, que ets tu (empresari) o la teva marca a la recerca d’una parella adequada, el client. I és que els negocis també són com l’amor: només entenen d’emocions. No coneixen el teu nom, però sí intenten esbrinar els teus sentiments. Visca Sant Valentí i visquin les empreses atrevides i creatives que ho celebren amb els seus clients.

Més informació
El que no comuniques no existeix
La importància de l’ètica en la Data Governance i la intel·ligència artificial
Igualtat i equitat davant les oportunitats: claus del lideratge actual
Avui et destaquem
El més llegit