Autoritzen la creació de la filial Renfe Projectes Internacionals

Es completa així una de les fites del Pla Estratègic de Renfe que estableix la internacionalització com un dels pilars fonamentals per a la transformación de la companyia

Un tren d'AVE de Renfe a l'estació de Lió a França | ACN Un tren d'AVE de Renfe a l'estació de Lió a França | ACN

El Consell de Ministres ha autoritzat a Renfe la creació en el seu si de la societat mercantil estatal Renfe Projectes Internacionals. Després d’aquesta autorització, la constitució de la nova àrea haurà de ser aprovada pel Consell d’Administració de Renfe Operadora on, a més, se’n definirà l’estructura organitzativa, així com la incorporació dels diferents negocis que conformen l’activitat internacional de Renfe.

Amb aquesta autorització, es completa una de les fites establertes al Pla Estratègic de Renfe, aprovat el 2019, en què s’establia la internacionalització com a un dels tres pilars fonamentals per a la transformació de la companyia, mitjançant la cerca d’oportunitats internacionals i el disseny d’una estructura organitzativa d’acord amb les necessitats. El Pla estratègic 2019-2023-2028 de Renfe es marcava com a objectiu l’expansió de la companyia en el marc internacional. Per a això, a més de projectes d’alta velocitat, Renfe està estudiant projecte Open Acces o d’obligació de servei públic en altres mercats, tant a Europa com a la resta del món.

Actualment, Renfe participa en projectes internacionals a Europa, on és accionista majoritari de l’operadora txeca Leo Express, així com en el projecte de Rail Baltica (en consorci juntament amb DB i Ineco) per a l’explotació de la línia ferroviària que unirà les tres capitals bàltiques entre elles i amb la xarxa ferroviària europea.

Accés al mercat francès

A més, Renfe ha iniciat les proves dels seus trens AVE que circularan entre Espanya i França, concretament a les línies Barcelona-Lió i Madrid-Marsella. L’inici d’aquestes proves ha estat possible gràcies al fet que Renfe compleix totes les exigències de seguretat, i a què després de tots els requisits exigits per l’Agència Francesa de Seguretat (EPSF), ha aconseguit el certificat per part de l’Agència Ferroviària de la Unió Europea (ERA).

Més info: L’aterratge de Renfe en solitari a França: “Bienvenue à Lyon”

De moment Renfe ha obtingut el certificat per operar exclusivament les línies a Lió i Marsella, on preveu començar amb els serveis comercials abans de l’estiu, mentre que continua desenvolupant els treballs per obtenir el Certificat de Seguretat per operar a tota França. 

Així mateix, Renfe forma part del consorci d’empreses que ha construït i explota la línia d’alta velocitat entre La Meca i Media a l’Aràbia Saudita, denominat Haramain Highspeed Railway.

Més informació
Renfe rep l'autorització per treballar a França
Renfe inicia les proves del nou servei a França
Renfe i SNCF finalitzen el servei conjunt entre Barcelona i França
Avui et destaquem
El més llegit