Renfe i Adif construiran un AVE privat entre Houston i Dallas

Les empreses públiques de Foment es converteixen en socis estratègics per l'alta velocitat privada a Texas

Dallas, a vista d'ocell
Dallas, a vista d'ocell

Renfe i Adif desenvoluparan un projecte històric d'alta velocitat per unir les ciutats de Houston i Dallas-Fort Worth a Texas, als Estats Units. El promotor privat del projecte, Texas Central, ha triat les empreses públiques del Ministeri de Foment com a socis estratègics per desenvolupar, dissenyar, construir, posar en marxa i mantenir l'AVE americà, segons informa la companyia en un comunicat.

L'anunci de Texas Central suposa un suport per a l'expansió internacional del sector públic ferroviari espanyol, que serà clau per a Renfe com a operador davant la imminent liberalització dels serveis i per Adif com a gestor i consultor de les infraestructures d'alta velocitat.

El projecte, promogut per l'empresa privada Texas Central Parnetrs, preveu desenvolupar-lo sense fons públics. L'empresa ferroviària americana ha treballat des del 2014 amb les autoritats federals i estatals per desenvolupar un projecte que connectarà la quarta i cinquena regió econòmica més gran dels Estats Units.

100% privat

Segons la companyia privada, aquesta línia d'alta velocitat generarà uns beneficis econòmics a Texas que podrian assolir els 36.000 milions de dòlars durant els propers 25 anys, incloent-hi la creació de 10.000 llocs de feina a la fase de construcció i d'uns 1.500 fixos un cop la línia entri en servei. Alguns d'aquests llocs de feina seran per a professionals espanyols.

L'AVE privat dels Estats Units connectarà Dallas amb Houston en menys de 90 minuts en un trajecte de 386 quilòmetres. A més, hi haurà una estació intermitja a Brazos Valley. Totes les estacions estaran connectades a la xarxa d'autopistes i als sistemes de transport públic i tindran àmplies zones d'aparcament.

Més info: Un AVE per la porta del darrere

Aquest és el primer projecte d'alta velocitat ferroviària 100% privat del món, fet que suposa, segons Renfe, "posar de manifest la viabilitat del negoci de l'alta velocitat". Tant Renfe com Adif han estat seleccionades "pel seu nivell de servei i àmplia experiència en el sector, així com per la seva contrastada qualificació i capacitat per abordar i integrar tecnologies i sistemes diferents d'alta velocitat".

Més Informació
Llum verda al primer AVE privat
Adif licita tres contractes per 108 MEUR per l'ample internacional a Catalunya
Avui et destaquem
Comentaris