• Economia
  • La B-40 ja connecta Olesa de Montserrat i Viladecavalls després de 17 anys d'obres

La B-40 ja connecta Olesa de Montserrat i Viladecavalls després de 17 anys d'obres

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha anunciat l'acord amb la Generalitat per a seguir la via fins a Sabadell

Inici del túnel que dona pas a l'enllaç de la B-14 entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls | ACN
Inici del túnel que dona pas a l'enllaç de la B-14 entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls | ACN
Redacción VIA Empresa
Barcelona
16 de Febrer de 2024

El tram de la carretera B-40 que connecta Olesa de Montserrat (Baix Llobregat) amb Viladecavalls (Vallès Occidental) ja està operatiu i aquest divendres al migdia començaran a circular-hi els primers vehicles. El ministre de Transports, Óscar Puente, ha inaugurat la via, que entra en funcionament després de 17 anys d'obres. Té un traçat de 6 quilòmetres i tres carrils per sentit.

 

Puente també ha anunciat l'acord amb la Generalitat pel conveni que permetrà donar continuïtat a la carretera des de Terrassa i fins a Sabadell, amb la previsió de poder-lo signar aviat. No s'ha atrevit a fixar terminis per iniciar l'obra, posant èmfasi en què cal trobar l'encaix entre una via d'alta capacitat i un model de ronda urbana.

Ha assegurat que el conveni contempla les mateixes condicions que el protocol signat a l'estiu, pel qual el Govern central es farà càrrec dels 200 milions d'euros d'inversió necessària i la Generalitat redactarà els estudis i projectes corresponents. El ministre ha assenyalat que la via serà de titularitat estatal, per la qual cosa l'aprovació definitiva dels projectes "recaurà en el Ministeri" i que, quan estigui construïda, es parlarà si en convé o no la cessió a la Generalitat.

 

Preguntat pel tram fins a Granollers (Barcelona), Puente ha dit que no està contemplat en aquest acord i que "hi ha trams amb més i menys consens". Sobre la capacitat que haurà de tenir la via, ha dit que serà el Ministeri qui doni el vistiplau al projecte i que la B-40 "requereix una capacitat que no donaria una ronda urbana" i que no serà una infraestructura de caràcter urbà.