Barcelona potencia el consum ecològic i de proximitat

El programa 'Comerç Verd' té com a objectiu accentuar el posicionament dels establiments dels mercats per la qualitat dels seus productes

Parada del mercat municipal amb el distintiu de Comerç Verd ecològic i de proximitat | Europa Press Parada del mercat municipal amb el distintiu de Comerç Verd ecològic i de proximitat | Europa Press

L'Ajuntament de Barcelona ha impulsat una prova pilot per potenciar els productes de proximitat i ecològics als mercats municipals, en el marc del programa de Barcelona Capital Mundial de l'Alimentació Sostenible. El programa, sobrenomenat, Comerç Verd té com a objectiu accentuar el posicionament dels establiments dels mercats per la qualitat dels seus productes, aconseguir que la potenciació dels productes ecològics i de proximitat contribueixi a la lluita contra l'emergència climàtica, i facilitar la viabilitat de l'agricultura i la ramaderia local i sostenible.

La iniciativa, que començarà en sis mercats de Barcelona, l'ha presentat aquest divendres l'alcaldessa, Ada Colau, al costat de la regidor de Comerç i Mercats, Montserrat Ballarín; el president de la Federació de Mercats Municipals, Eduard Escofet, i el secretari de l'entitat, Francesc Leyva. De moment s'ha engegat als mercats de la Concepció, Llibertat, Sarrià, Ninot, Sants i Horta, i al setembre s'estendrà als 39 mercats municipals amb l'objectiu d'acostar aquests aliments locals, ecològics i de petits productors a la ciutadania de Barcelona.

Com funciona?

Qualsevol establiment podrà ser Comerç Verd o comptar amb un Racó de Comerç Verd, en funció del nombre de referències o del percentatge de productes locals i ecològics disponibles en el seu establiment. En concret, s'han definit tres criteris principals relacionats amb l'alimentació sostenible: el producte ha de ser local (amb origen a Catalunya), ha de ser ecològic (amb certificat CCPAE) i ha de ser de producció pròpia o comprat directament a un productor.

Una vegada es rebi aquesta qualificació, s'instal·laran diferents materials per identificar-ho com a tal, per augmentar la visibilitat del comerç i dels productes que tenen aquestes característiques, de manera que s'han creat uns cartells i etiquetes tant per poder identificar la parada com per rebre informació per fer una compra més saludable i sostenible.

Fins ara s'han adherit al programa 130 establiments dels 232 d'aquests sis mercats que participen en la prova pilot, amb 124 establiments amb Racons Verds i sis establiments que han rebut la qualificació de Comerç Verd.

Més informació
Barcelona proposa menús saludables i de proximitat als restaurants
La moneda ciutadana per animar el comerç de proximitat
La rebel·lió del comerç de proximitat
Avui et destaquem
El més llegit