El comerç de Barcelona preveu tancar l’estiu amb un creixement de les vendes d’un 10%. Els botiguers justifiquen aquesta situació pel retorn del turisme internacional, principalment dels Estats Units, i la fortalesa del dòlar vers l’euro. Concretament, l’eix comercial de luxe del Passeig de Gràcia s’ha convertit en un dels punts més concorreguts de la capital catalana. “Hi ha avantatges fiscals com el Tax Free que és un benefici que no tenim a casa i les marques europees són una mica més barates aquí”, declara la Corey, una turista procedent de Florida.
“L’estiu passat ja va ser un molt bon estiu en vendes”, apunta Joaquim de Toca. Sense deixar aquest àmbit, el directiu de Barcelona Oberta assegura que l’assistència del turista nord-americà “compensa la baixada del turisme asiàtic”. Des d’Amics del Passeig de Gràcia també es manté l’optimisme per la campanya estiuenca. “Està venint molta gent de Catalunya, Espanya i la resta del món”, reitera l’empresari i president de l’associació. Segons el sector, Barcelona ja s’ha consolidat com a destinació de referència a l’altura de Milà, Londres i París.
En un altre ordre, Catalunya continua sent la primera destinació turística de l’Estat, després de registrar 7,9 milions de visitants durant els primers sis mesos de l’any. Aquesta és una de les principals conclusions de l’informe publicat per l’Institut Nacional d’Estadística. Per països d'origen destaquen els francesos (14,9%) i els britànics (13,8%). Només al mes de juny, els turistes estrangers arribats a Catalunya van gastar un total de 2.179 milions d'euros, el que suposa un increment del 17% si es compara amb el mateix mes de l'any passat.
El comerç de Barcelona preveu un increment de vendes del 10%
Els establiments celebren el retorn del turisme internacional i la fortalesa del dòlar vers l'euro
Barcelona
07
d'Agost
de
2023
Act.
07
d'Agost
de
2023