
Barcelona constitueix el nou centre Amazing Barcelona, un Hub de recopilació i anàlisi de dades turístiques. El centre, un projecte del Consorci de Turisme, centralitzarà la gestió de tota l’experiència turística de la ciutat. Segons informa el Departament d’Empresa i Coneixement, l’equip d’Amazing Barcelona treballarà les dades de totes les fonts turístiques de la ciutat en unes instal·lacions úniques, facilitant així "la presa de decisions als agents d’un sector necessitat d’una forta regeneració després de la pandèmia".
El nou Centre d’Intel·ligència turística, com l’anomena el Departament, compta amb la col·laboració de la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i la Cambra de Comerç, així com de diverses empreses que operen a la ciutat, d'entre les que destaquen Telefónica, Vueling o el F.C. Barcelona, que ha prestat les instal·lacions del Camp Nou per a la presentació del projecte.
El conseller d’Empresa i Coneixement Ramon Tremosa celebra la constitució d'aquest nou Hub, que considera part d’una "revolució digital que afecta tots els àmbits". "La gestió del Big Data – defensa Tremosa – pot donar-nos en el món del turisme un gran avantatge competitiu".
El projecte d’Amazing Barcelona s’emmarca en el Pla de reactivació econòmica i protecció social Turisme Intel·ligent de la Generalitat i, per tant, pot optar als Fons Next Generation EU. A tal efecte, la Cambra de Comerç elaborarà un informe de negoci que detalli el potencial de la iniciativa i el finançament necessari, que podrien aportar els fons de reconstrucció europeus.