Cau un 60% la presència de Barcelona a la xarxa

Tots els aspectes vinculats al turisme són els més buscats pels usuaris d'internet

Les mencions de Barcelona a internet han caigut un 61% en comparació amb el 2022 | iStock Les mencions de Barcelona a internet han caigut un 61% en comparació amb el 2022 | iStock

Les mencions de Barcelona a internet han caigut un 61% en comparació amb el 2022, segons recull un informe de l’agència de comunicació Evercom. Des de l’octubre de l’any passat fins el passat mes de setembre, Barcelona va aparèixer esmentada a internet 970.891 vegades. El document analitza el nombre de mencions que es fan en línia a tot el món en xarxes socials, blogs i notícies digitals, i se centra en quatre àmbits: turisme, política, emprenedoria, investigació i congressos. Per segon any consecutiu, les mencions relacionades amb el turisme encapçalen el rànquing, amb un 40% del total.

“L’objectiu de l’informe és convertir-se en una guia per empreses i institucions per tal que vegin des d’on parteix Barcelona i quines coses es poden millorar”, afirma Lola Estevan, directora d’Evercom a la capital catalana. L'informe conclou com els conceptes que més s'han repetit en l'últim any a internet, vinculats a la paraula Barcelona, hi ha Carles Puigdemont, Pedro Sánchez, independència, Ada Colau, eleccions o amnistia.

Del total de mencions, un 62% es van fer fora de l'Estat, mentre que el 38% restant es van fer des de dins. Aquesta dada suposa un descens de set punts respecte del 2022, quan es van registrar un 69% de mencions fetes des de l'estranger. Segons Evercom, per tercer any consecutiu, Estats Units es converteix en el país des d'on més mencions de Barcelona s'han fet, seguida de França i el Regne Unit.

Entre altres dades, l'informe també destaca que, del total de mencions, un 23% es van fer amb castellà, només un 15% en català, i la resta, un 62%, es van fer en altres idiomes, principalment en anglès, francès i portuguès. Del total de mencions de Barcelona, un 63% es van fer a les xarxes socials, un 32% en els mitjans de comunicació, i un 5% en blogs. Es tracta de dades molt similars a les 2022, quan les xarxes socials van representar també un 63% del total, les notícies un 34% i els blogs un 3%.

Més informació
La startup danesa Monta tria Barcelona pel seu ‘hub’ europeu i preveu contractar 80 persones
eDreams realitzarà noves contractacions a Barcelona
Les oficines de Barcelona "per fi" tenen disponibilitat per acollir una nova onada de multinacionals
Avui et destaquem
El més llegit