• Economia
  • Barcelona i la pirotècnia inclusiva: neix la primera caseta de "petards silenciosos"

Barcelona i la pirotècnia inclusiva: neix la primera caseta de "petards silenciosos"

Comercialitza petards especialment dissenyats per a persones amb sensibilitat auditiva i animals, fomentant un Sant Joan "responsable i sostenible"

Detall de cartell informatiu sobre la pirotècnia responsable i sostenible | ACN
Detall de cartell informatiu sobre la pirotècnia responsable i sostenible | ACN
ACN | Redacción VIA Empresa
Barcelona
21 de Juny de 2023
Act. 21 de Juny de 2023

La ciutat de Barcelona disposa des d'aquest dilluns d'una caseta de petards de Sant Joan on només es vendran productes de mitja i baixa sonoritat. Es tracta d'un establiment low noise que l'empresa La Traca ha ubicat a la plaça Molina. Comercialitza elements pirotècnics especialment dissenyats per a col·lectius amb sensibilitat auditiva com ara nens, persones grans o fins i tot animals.

 

Segons ha explicat a l'ACN el CEO de la companyia, Jordi Brau, l'objectiu de la mesura és promoure una pirotècnia més "inclusiva" i "sostenible", respondre a les demandes de la societat actual i a un model de revetlla cada cop més familiar, on els productes per a infants han guanyat protagonisme.

La Traca ven petards de baixa sonoritat, que són aquells que no superen els 97 decibels, el volum normal d'una conversa

Baixa, mitja i alta sonoritat

Brau ha explicat que l’origen de la línia de petards de baixa sonoritat resideix en la iniciativa que l'empresa va emprendre ara fa cinc anys quan va decidir categoritzar els seus productes entre baixa, mitja i alta sonoritat. “Vam considerar baixa sonoritat tot allò que estava per sota de 97 decibels, que és el volum normal d’una conversa”, ha comentat el CEO de la companyia, que ha explicat que des de llavors s’han anat desenvolupant elements pirotècnics d’acord amb aquestes classificacions. 

 
Detalle de material pirotécnico en la caseta de La Traca de la Plaça Molina | ACN
Detall de material pirotècnic a la caseta de La Traca de la Plaça Molina | ACN

Sant Joan, més familiar i infantil

Així mateix, Brau també ha assenyalat que el perfil de la revetlla ha canviat en els darrers anys i ha dit que ha evolucionat cap a una festa més familiar i infantil. “Fa temps hi havia brètols que feien malbé les papereres amb els petards i avui en dia això passa molt menys, és una festa familiar on els elements de color i adreçats al públic infantil han guanyat molt pes”, ha assegurat. “A vegades la societat ens marca el camí”, ha considerat Brau, que ha destacat que des del sector s’ha de saber escoltar les demandes.

L’empresa catalana encara aquesta revetlla de Sant Joan amb un creixement exponencial de la seva activitat. D’una banda, en aquesta campanya obrirà fins a 180 casetes temporals i durant aquests primers sis mesos de l’any ha inaugurat nou punts de venda, superant així els 50 establiments arreu del territori espanyol. Amb aquestes noves obertures, assoleix la fita de 50 establiments que la mateixa empresa s’havia marcat per al 2025.