Barcelona bat rècords en obertures de locals comercials a la primera meitat de l'any

El sector del retail recupera el vol a Barcelona amb noves obertures i un repunt de la inversió

La botiga de Zara del Passeig de Gràcia | iStock La botiga de Zara del Passeig de Gràcia | iStock

El sector del retail recupera el vol a Barcelona i tanca un primer semestre amb xifres rècord de tancament d'operacions de lloguer de locals comercials als eixos més importants de la ciutat. Concretament, i segons dades publicades per CBRE, als eixos comercials prime i turístics de Barcelona s'han tancat 31 noves operacions en el primer semestre del 2022, volum que representa un increment del 29% respecte al mateix període de l'any anterior. També és la millor xifra des de l'inici dels registres, en 2014.

L'increment està impulsat principalment per l'augment d'activitat en Passeig de Gràcia i Rambla Catalunya, tots dos carrers amb més de deu noves signatures. A aquests carrers els segueixen Pelayo, l'avinguda Diagonal i Portal de l'Àngel, amb més de vuit noves operacions entre els tres.

La consultora assegura que la demanda de retail està creixent de forma significativa a Barcelona. Segons Miriam Goicoechea, directora de research de CBRE a Espanya, “cada vegada més marques internacionals aposten per Barcelona. Actualment, la ciutat ofereix un estoc total de 287.000 metres quadrats en els principals eixos comercials i turístics de la ciutat i una taxa de disponibilitat del 12,6% que cau progressivament":

El primer semestre de 2022 ha registrat també un bon comportament quant a la superfície contractada. En aquesta primera meitat de l'any, el take-up de la ciutat ha aconseguit els 11.682 metres quadrats, un 27% per damunt de la xifra registrada en el mateix període de l'any anterior (9.196 metres quadrats) i un 121% per damunt del primer semestre de 2019 (5.294 metres quadrats). Des d'inici de registres, la superfície bruta per llogar en aquest primer semestre només es veu superada per la xifra del primer semestre de 2014, amb 12.251 metres quadrats contractats. Si analitzem els carrers més destacats, Passeig de Gràcia se situa també en primera posició, amb 4.137 metres quadrats de superfície contractada, seguida per Rambla Catalunya (3.490 metres quadrats).

“El sector de la restauració i de la moda estan creixent de nou als carrers prime de les principals ciutats espanyoles, una tendència especialment accentuada a Barcelona. D'altra banda, també estem observant com el sector de l'automoció comença a mostrar la seva posició situant-se ja als carrers més prime de la ciutat”, ha assegurat la directora de retail high street de CBRE, Susana Elhombre.

La inversió es dispara

El creixement de la demanda ha anat acompanyat també d'un increment de la inversió. El mercat català ha tancat el primer semestre amb una inversió de 157 milions d'euros, vuit vegades més que les xifres registrades en el mateix període de l'any passat (20 milions d'euros). Aquesta xifra se situa també un 4,1% per damunt de la xifra de 2020 (150,1 milions d'euros) i és un 27,4% superior a la mitjana dels últims cinc anys (123,2 milions d'euros). Aquest increment de la inversió ha estat impulsat per la venda del centre comercial Finestrelles d'Esplugues de Llobregat (Barcelona) al fons d'inversió Frey per 127,5 milions d'euros.

A escala estatal, el segment de retail ha registrat xifres rècord en el primer semestre de l'any, amb un volum total transaccionat per damunt dels 2.917 milions d'euros, vuit vegades major que el registrat en el mateix període de l'any anterior. Aquest increment ha estat impulsat per la compra de BBVA a Merlin de més de 629 sucursals per 1.987 milions d'euros, el 70% de la inversió en retail. Aquest segment també ha liderat la inversió immobiliària a Espanya, que ha ascendit a 9.870 milions d'euros.

Més informació
El retail passa de l'era de l'omnicanalitat a la del comerç phygital
Comertia espera un "bon any" per al retail català
Les eines digitals capaces de trencar el malefici del retail
Avui et destaquem
El més llegit