BBVA avança en la seva estratègia en mercats privats amb l'objectiu de multiplicar per cinc l'import invertit en aquest tipus d'actius dins de les carteres dels seus clients de Banca Privada a Espanya. Actualment, els mercats privats, que inclouen capital risc, deute privat, infraestructures i el sector immobiliari especialitzat, representen al voltant del 2% de les carteres, però l'entitat s'ha marcat com a objectiu assolir el 10% i avançar de forma decidida en la constitució i gestió de societats de capital risc.
En aquest context, BBVA preveu invertir 30 milions d'euros, com a capital llavor, en el seu fons BBVA Open to Partners Mercats Privats IX, el primer fons multiestratègia evergreen a Espanya i en col·laboració amb Partners Group. Aquest vehicle forma part d'una estratègia a llarg termini basada en la convicció que els mercats privats aporten valor real a les carteres dels clients.
La proposta de BBVA en mercats privats es recolza en unes sòlides capacitats tant des de BBVA Asset Management com des de Banca Privada, amb un enfocament d'apalancar les capacitats pròpies en disseny de producte i gestió, amb arquitectura oberta i aliances amb gestores internacionals de primer nivell. Aquesta estratègia permet oferir productes novedosos i de la mà dels millors socis, quelcom clau en un segment en què la inversió directa exigeix recursos molt elevats i on la diversificació només és possible a través de socis especialitzats.
En aquest sentit, amb aquest nou llançament, BBVA posa el focus en una estructura de fons de mercats privats, nova i amb ampli potencial de creixement per la seva major flexibilitat: els fons evergreen, i ha decidit fer-ho de la mà d'un dels seus socis en aquest tipus d'actius, Partners Group, que és una de les gestores mundials líders en mercats privats i, en particular, en estructures evergreen.
Fernando Ruíz (BBVA): “Els mercats privats aporten un valor clar dins de les carteres dels nostres clients"
“Els mercats privats aporten un valor clar dins de les carteres dels nostres clients, en oferir major potencial de rendibilitat a llarg termini, diversificació i accés a oportunitats de creixement que no estan disponibles en els mercats cotitzats. Es tracta d'actius lligats a l'economia real, menys exposats al soroll del curt termini i alineats amb una visió patrimonial de llarg recorregut”, assenyala el director d'Altos Patrimonios de Banca Privada i Banca Personal de BBVA Espanya, Fernando Ruíz, alhora que afegeix que “no són una solució per a tots els perfils, ja que requereixen horitzó temporal, patrimoni suficient i tolerància a la il·liquidesa. Per això, en BBVA s'aposta per un assessorament rigorós i per noves estructures, com els fons semilíquids, que permeten acostar aquestes oportunitats a més inversors sense renunciar a la flexibilitat que necessiten”.