Boira: "El Corredor Mediterrani forma part del futur d'Europa"

El comissionat situa el tram Castellbisbal-Martorell com "la porta d'Europa" perquè assegura que "sense aquest tram, no hi ha infraestructura"

Josep Vicent Boira explica les perpectives del Corredor Mediterrani
Josep Vicent Boira explica les perpectives del Corredor Mediterrani

"El futur és que Europa serà com una xarxa de metro". Amb aquestes paraules, el comissionat del Corredor Mediterrani, Josep Vicent Boira, ha volgut deixar ben clar que la infraestructura no és "una prioritat catalana, valenciana o espanyola", sinó a escala europea perquè Europa estarà connectada per nou corredors. En la seva primera trobada amb periodistes a Barcelona des que és comissionat del Govern espanyol, Boira ha posat especial èmfasi en el fet que el tram entre Martorell i Castellbisbal és la "porta d'Europa".

Més info: La realitat (in)tangible del Corredor Mediterrani

Confirmant l'agenda que va donar el ministre de Foment, José Luis Ábalos, en l'acte #QuieroCorredor a Barcelona, Boira ha assegurat que el 2021 "estaran tots els trams fets o en obres" i ha subratllat que "jo em conformo amb això perquè vol dir que estarà encarrilat el Corredor". A més, per d'aquí dos anys, "s’haurà millorat substancial ment el viatge de persones Alacant-Múrcia", és a dir, el tram conegut com La Encina.

D'altra banda, les obres del tram Vandellós-Castellbisbal ja estan acabades i està previst que per aquest any es pugui treballar "en tota la matèria de seguretat" i en la formació de maquinistes.

Reunió a Milà

Com que és un projecte europeu, la propera reunió del Corredor Mediterrani serà a Milà a l'abril perquè, tenint en compte que "el Corredor passa per les ciutats, és una assignatura que es va endinsant en el pensament dels tècnics". I és que, només de Girona a Almeria, el Corredor passa per 13 ciutats de més de 100.000 habitants.

De fet, el Corredor Mediterrani, destaca, "té un objectiu que és conjunt: si solucionem una part, però no la viabilitat completa, la seva funció no servirà".

Boira, a més, ha posat damunt la taula que a escala estatal, és important treballar en el transport de mercaderies perquè només el 4% va per ferrocarril, mentre que la Unió Europea marca que, per al 2030, ha de ser el 30%. "És un element local molt important, però amb una visió global", ha sentenciat.

Més informació
Cau la inversió en AVE, mentre puja en Rodalies i Corredor Mediterrani
València reivindica el paper de les ciutats en el Corredor Mediterrani
La UE inclou València-Madrid al Corredor Mediterrani
Avui et destaquem
Comentaris