• Economia
  • Buscant el treballador excel·lent

Buscant el treballador excel·lent

Les empreses presents a la fira d'ocupació JOBarcelona'14 cerquen joves universitaris amb expedients brillants, inquietuds i domini dels idiomes

    Cues a l'estand del Grupo Bimbo
    Cues a l'estand del Grupo Bimbo
    Neus Navarro | VIA Empresa
    Exdirectora de VIA Empresa
    18 de Febrer de 2014
    Act. 18 de Febrer de 2014

    Un jove amb talent, amb un expedient acadèmic brillant, actitud i compromís i que, a més, domina entre un i dos idiomes estrangers. És el retrat del treballador ideal que les empreses presents a la primera edició del JOBarcelona'14 inaugurat aquest dilluns –i que continua aquest dimarts- asseguren buscar.

    VIAempresa ha recorregut el Palau de Congressos de Catalunya a Barcelona on se celebra l'esdeveniment per recollir les necessitats dels recruiters i les expectatives dels acabats de llicenciar.

    Primera oportunitat laboral
    A l'estand de Bimbo hi ha cues des de primera hora per realitzar una entrevista amb algun dels tècnics de Recursos Humans. Segons Joanna Navarro, responsable de formació al grup, estan trobant "gent molt preparada, molt jove, que ja han tingut experiències nacionals i internacionals però que tenen poques opcions perquè en l'àmbit laboral no han tingut l'oportunitat. Ens diuen que és com el peix que es mossega la cua", explica. Com Aurora Alonso, de 25 anys i llicenciada en Empresarials. "He vingut per veure què demanen, el tipus d'experiència i els idiomes. Estic buscant una primera oportunitat laboral", explica la jove.

    En aquest cas, el grup Bimbo busca joves amb ganes de treballar i una excel·lent preparació per dirigir-se al mercat laboral. Perquè l'excel·lència, en una paraula, és el que esperen trobar totes les grans empreses al JOBarcelona'14. Una important característica que també tenen present els recruiters de Gallina Blanca, tal com explica Carles Cendrós, el director corporatiu de Recursos Humans de la companyia. "Necessitem aquells perfils amb bon expedient acadèmic, gent que sigui independent, que tingui iniciativa, que sigui emprenedora i que ja ha tingut la iniciativa de posar-se en marxa dintre del seu camí", explica Cendrós. "En definitiva, busquem el millor talent, perquè també tenim molt per oferir", conclou.

    Als recruiters de Nestlé els interessa orientar als joves sobre com participar en els futurs processos de selecció, que sempre aniran enfocats a l'àrea de la gestió empresarial i del màrqueting. Segons María Castelló, responsable de Recursos Humans de Nestlé, els expliquen "les vies d'accés i com les xarxes socials són també una eina que emprem per donar publicitat a les nostres ofertes", apunta.

    Inquietud i inconformisme
    En aquesta primera edició de JOBarcelona, la majoria de les empreses proposen programes de pràctiques –on és possible fer convenis amb els centres d'estudi-, llocs de feina júnior o carreres de desenvolupament intern per a postgraduats. I aquestes possibilitats són les que han vingut a trobar joves com Jordi Guillumet, de 20 anys, que desitja "trobar pràctiques en empresa per fer a l'estiu", tal com declara.

    Unilever és altra de les organitzacions que estan presents a JOBarcelona'14 . Aquí busca contactar amb estudiants que encara estiguin a la Universitat o d'altres que estiguin buscant la seva primera oportunitat de feina, tot i que encara no tenen una oferta concreta. En la seva recerca l'empresa aposta per un perfil internacional, on els idiomes tinguin una importància real, i on també sigui rellevant la inquietud, la creativitat i l'inconformisme. "Hi ha una frase que resumeix molt bé l'esperit que volem que tinguin les persones d'Unilever: Made by you. És a dir, la carrera que vulgui tenir algú a Unilever la tindrà si comença essent el mateix motor de la seva carrera", assegura Yolanda Menal, directora de Recursos Humans d'Unilever a Espanya.

    I és que en la seva opinió, el que avui en dia busca una gran empresa és "la c d'actitud. L'actitud és bàsica i es veu a través de la voluntat de no limitar-se, de voler buscar oportunitats de creixement començant per un mateix, allà on siguin", resumeix.

    Idiomes i carrera internacional
    Els idiomes són fonamentals per a fer carrera. Així ho plantegen empreses com Repsol. "Necessitem personal amb un nivell alt d'anglès perquè som una companyia internacional present a 30 països", explica Alba Giménez, tècnic de sel·lecció i mobilitat de Repsol. També al despatx Roca i Junyent li donen un important valor afegit al domini lingüístic. "Han de parlar, evidentment, molt bé l'anglès i tenir un perfil intercultural per ser capaços de treballar en entorns amb treballadors d'altres nacionalitats perquè tenim clients d'altres mercats", explica Romà Vilanova, director de Recursos Humans de Roca Junyent.

    El conegut despatx d'advocats té previstes cobrir durant 2014 un total de 45 col·laboracions amb titulats joves a qualsevol de les seves oficines. "Són per a gent que ha acabat els graus de Dret o d'Economia i que mentre estan fent el màster poden fer les pràctiques remunerades aquí. Fins i tot, poden acabar incorporant-se al nostre pla de carrera", resumeix Vilanova.