'Cap Butaca Buida' bat el rècord d'ocupació teatral a Catalunya: 55.583 espectadors

En un sol dia, la iniciativa mobilitza 145 teatres d’arreu del territori, amb un 92% d’ocupació mitjana, molt per sobre de les dades habituals del mes de març

La campanya 'Cap Butaca Buida' ha estat tot un èxit | Gencat La campanya 'Cap Butaca Buida' ha estat tot un èxit | Gencat

55.583 espectadors d’arreu de Catalunya han participat en la primera edició del Cap Butaca Buida, la campanya impulsada per l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (Adetca), Time Out i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, amb el suport de la Generalitat de Catalunya en el marc del Pla d’Impuls del Teatre, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona i la col·laboració de Teatres Públics i la Federació d’Ateneus de Catalunya.

En total, s'han utilitzat 145 espais escènics, entre teatres públics, privats i ateneus d’arreu de Catalunya adherits a la proposta en un sol dissabte. La xifra significa un rècord absolut d’ocupació a Catalunya, que "marca l’inici d’un repte cultural per superar-se any rere any". Isabel Vidal, presidenta d'Adetca, no ha dubtat en assegurar que "estem davant del naixement de la Diada Nacional del Teatre, un dia d’orgull col·lectiu i amor per la cultura que ha vingut per quedar-se”.

55.583 assistents a 145 espais escènics diferents arreu de Catalunya, un nou rècord per al món del teatre

El Cap Butaca Buida ha aconseguit reunir 46.820 espectadors a Barcelona, 2886 a Girona, 1521 a Lleida i 4356 a les comarques de Tarragona. La ciutat comtal ha concentrat la major part d’equipaments escènics adherits a l'esdeveniment, amb un total de 107. Tarragona ha posat a disposició del públic 14 sales diferents, Girona n’ha aportat 13 i les terres de Lleida, 11.

El públic, el gran protagonista del Cap Butaca Buida

Des de l'organització asseguren que l’èxit de la primera convocatòria del Cap Butaca Buida ha situat el 16 de març a Catalunya com l’avantsala de la que esdevindrà la Diada Nacional del Teatre, a l’estil d’altres diades culturals massives com Sant Jordi. En aquest sentit, el vicepresident d’Adetca i membre de la junta encarregada del projecte, Toni Albaladejo ha destacat que “per damunt de tot, ha estat un triomf del públic, dels amants de les arts escèniques que han volgut demostrar el seu afecte pel sector sortint en massa a omplir els teatres de Catalunya i fer rècord d’espectadors a les sales". Amb tot, "aquest èxit ha sigut també una oportunitat de creixement en molts sentits: l’any que ve, volem comptar amb més teatres, tenir més públic, programar més espectacles i fer la festa encara més grossa”, ha remarcat Albadalejo.

"L'any que ve volem comptar amb més teatres, tenir més públic, programar més espectacles i fer la festa encara més grossa”, ha remarcat Toni Albadalejo, vicepresident d'Adetca

D'altra banda, la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, ha celebrat la bona acollida de la iniciativa i ha destacat la seva funció com a “aparador que reflecteix el gran talent teatral que hi ha a casa nostra”. De la mateixa manera, també ha afirmat que la campanya serveix per a “motivar efectivament a tota la ciutadania a conèixer i assistir al seu equipament més proper per a gaudir de les arts escèniques", i ha desitjat que aquesta iniciativa afavoreixi hàbits culturals i faci que la ciutadania assisteixi més al teatre durant la resta de l’any.

Segona edició confirmada

La presidenta d’Adetca, Isabel Vidal, ha avançat que hi haurà una segona edició del Cap Butaca Buida i que serà novament en el marc dels actes de celebració del Dia Mundial del Teatre. Des de l'organització consideren que s'ha demostrat el potencial cultural que té Catalunya.

Més informació
El 63% dels professionals del teatre es troben per sota del llindar de la pobresa
Isabel Vidal i el retorn econòmic de la cultura
El clam del sector cultural: "Necessitem un Pacte Nacional de la Cultura"
Avui et destaquem
El més llegit