Promoure els intercanvis econòmics transfronterers i fomentar les relacions nord i sud. Amb aquest objectiu, el Soler, a la Catalunya del Nord, ha acollit aquest divendres la primera edició del Meet Time, una jornada impulsada per Pôle Action Média i el seu soci gironí AENTEG, que compta amb el suport del Departament dels Pirineus Orientals i la Generalitat. L'esdeveniment ha comptat amb taules rodones i espais de networking entorn de les "indústries creatives i digitals". Un dels promotors, Pierre Roca, diu que la idea és "fer créixer les relacions i els contactes". En aquest sentit, diu que històricament Girona ha mirat més cap a Barcelona i Perpinyà, cap a Tolosa i Montpeller.
"Potser aquests contactes fan agafar força i fem més pinya en un territori que compartim, que és Catalunya", afirma Roca. "Quan parlem de negocis, no hi ha fronteres", afegeix. I això és precisament el que busca promoure el 'Meet Time', que enguany celebra la primera edició, però que ja té la mirada posada en les següents.
Un dels promotors, Pierre Roca, diu que la idea és "fer créixer les relacions i els contactes"
La jornada ha començat cap a les deu del matí amb una presentació per part de l'antic capità de rugby Guilhem Guirado, ara convertit en emprenedor. Després ha estat el torn de les taules rodones. La primera Formar l'excel·lència transfronterera ha reunit la fundadora de l'institut de llengües ALFNED, Florence Delseny-Sobra; el vicepresident de la Universitat de Perpinyà, Mathieu Martel, la professora de la UdG i experta en relacions internacionals, Mònica Plana i Pierre Roca, fundador de l'Idem Creative Arts School. Tots ells han abordat els reptes de la formació de talent en un context transfronterer.