Catalunya reactiva la promoció turística al mercat xinès

El 2019, el mercat xinès va representar 350.000 arribades i una despesa de 710 milions d’euros per a Catalunya

Visita dels agents de viatges xinesos al celler de la Família Torres | Cedida Visita dels agents de viatges xinesos al celler de la Família Torres | Cedida

L’Agència Catalana de Turisme (ACT), del Departament d’Empresa i Treball, impulsa la visibilitat de l’oferta turística de Catalunya a la Xina amb la visita al territori de 19 agents de viatges i 3 periodistes d’aquest mercat emissor. L’ACT duu a terme aquestes accions de promoció per impulsar el turisme esportiu, cultural i enogastronòmic, coincidint amb la recuperació de les tres connexions aèries entre Pequín i Barcelona. Els 19 agents de viatges de Pequín, Shanghai, Canton i Hong Kong han visitat diferents atractius turístics de Catalunya centrats en l’oferta de turisme gastronòmic, cultural i de compres. Entre altres, han conegut de primera mà el mirador Torre Glòries, l’Hotel Arts, el MNAC, la Roca Village i el celler Família Torres.

D’altra banda, 3 periodistes especialitzats en turisme esportiu, que han participat aquest cap de setmana en la cursa de muntanya Val d’Aran by UTMB, visitaran en els pròxims dies diverses instal·lacions esportives de Calella i Barcelona per impulsar Catalunya com a destinació de turisme esportiu al mercat xinès. La prova UTMB és especialment popular a la Xina, ja que l'atleta xinès Yun Yanqiao es va proclamar guanyador de la cursa de 55 quilòmetres l’any passat i enguany la carrera s'ha retransmès per la plataforma d'streaming xinesa iQiyi, que compta amb més de 500 milions d'usuaris.

Referent a la promoció de l’oferta de turisme esportiu de Catalunya en aquest mercat, l’Agència Catalana de Turisme té en marxa des del 2015 una estratègia de posicionament dels principals atractius del segment com són les destinacions certificades per realitzar turisme esportiu o esdeveniments com la Marató de Barcelona i el triatló olímpic també de la Ciutat Comtal.

El pla de promoció de l’ACT al mercat xinès

Aquestes dues accions de promoció formen part de l’estratègia de l’organisme de promoció turística del Departament d’Empresa i Treball per reforçar la presència de Catalunya com a destinació al mercat xinès. En l’àmbit de la projecció en mitjans i xarxes socials, està prevista la col·laboració amb influenciadors xinesos residents a Catalunya per promocionar les experiències autèntiques i locals. Els influencers produiran continguts audiovisuals de les obres de Domènech i Montaner, les festes majors i la costa catalana que acollirà la Copa de l’Amèrica el 2024.

El turisme xinès a Catalunya

El 2019, darrer any de normalitat turística abans de la pandèmia de la covid-19, Catalunya va rebre més de 350.000 turistes xinesos que van generar una despesa de prop de 710 milions d’euros. El turisme xinès és un dels que deixa una despesa per persona més elevada, sent de mitjana de 2.277 euros per viatge.

Sobre la importància d’aquest mercat, el director de l’ACT, Narcís Ferrer i Ferrer, ha explicat que “es tracta d’un mercat estratègic per la seva contribució a la desestacionalització de les arribades de turistes a Catalunya, ja que els xinesos tendeixen a viatjar al llarg de tot l’any”. Aquesta distribució està incentivada per les celebracions de l’Any Nou xinès i la Setmana Daurada, que tenen lloc els mesos de febrer i octubre respectivament.

Més info: L'aeroport del Prat torna a oferir vols directes entre Barcelona i la Xina

Segons Ferrer, “la cultura, la gastronomia, l’enoturisme, les compres, els esdeveniments esportius i els viatges d’incentius són els productes més populars entre els turistes xinesos que busquen experiències autèntiques i personalitzades”.

Més informació
Jaume Ventura: "Xina ha entès que també s’ha de desenvolupar internament"
La Xina ja és un país rival
Avui et destaquem
El més llegit