Cherries Glamour, les primeres cireres del mercat

L'empresa d'Almacelles Edoa comercialitza la cirera més cara i primerenca del món gràcies a la seva producció en hivernacles i la presència única al mercat a principis de març

De l'observació del comportament dels mercats poden sortir idees empresarials enginyoses. És el cas de la Societat Agrària de Transformació (SAT) Edoa d'Almacelles (Segrià). El seu director comercial, Oscar Ortiz, recorda que "vam comprovar que en la cirera hi havia un calendari buit de comercialització entre les collites de l'hemisferi sud i del nord".

A partir d'aquí, constatant que les primeres cireres que arriben a Europa ho fan a uns preus molt elevats, Edoa va construir un centre d'investigació de 5.000 metres quadrats, que uns anys després es va ampliar fins als 35.000 metres, on van desenvolupar l'embrió del qual avui dia és la varietat de cirera Cherries Glamour. "Teníem un punt de partida favorable, ja que sabíem que el preu inicial ens acompanyaria i faria viable econòmicament la iniciativa", afegeix Ortiz.

Les Cherries Glamour són les cireres més cares i primerenques del món. Depenent del seu calibre, el preu pot variar entre els 35 euros per quilo en les de 24 mil·límetres fins als 85 euros de les de 34 mil·límetres. Aquestes cotitzacions s'han aconseguit amb uns cirerers que creixen en hivernacles i sempre arriben els mercats abans que cap altre. A principis de març, les Cherries Glamour s'envien a Dubai, Qatar, França, Suïssa, Itàlia i França. De fet, el director comercial d'Edoa destaca que "l'exportació suposa un 85% de les vendes".

Fórmules per distanciar-se de la competència
Actualment, Edoa ha estabilitzat la seva producció al voltant dels 35.000 quilos i manté una facturació aproximada d'1,3 milions d'euros. Ortiz explica que en els darrers anys "estem notant que les companyies competidores de la Patagònia han comprovat que el preu que obtenim per les nostres cireres a principi de campanya és molt elevat i tracten d'allargar el producte al mercat". Encara que el director comercial matisa que "el plus de qualitat que aporten les Cherries Glamour no es pot substituir amb cireres conservades amb atmosferes modificades, perquè els consumidors no volen pagar més per una fruita que fa més de 50 dies que està en conservació i ha perdut el seu gust".

Hivernacle en què es conreeen les Cherries Glamour. Cedida

Un dels trets que han caracteritzat sempre a Edoa és la seva estratègia comercial. En els seus espots promocionals de les Cherries Glamour, han participat les models i presentadores Paloma Lago i Adriana Abenia. Així mateix, han signat un acord amb la firma britànica Tesco, la tercera cadena de distribució alimentària més important en l'àmbit mundial.

La seva exploració de nous mercats li va fer arribar a Rússia el 2010. Allà van aprofitar la tradició de regalar fruita a les dones pel Dia Internacional de la Dona per dissenyar un envàs personalitzat pel 8 de març. Ara, després del veto rus als productes agroalimentaris de la Unió Europea i la crisi econòmica, l'empresa d'Almacelles està obrint nous mercats a Hong Kong, Malàisia, Singapur i Canadà.

Noves inversions
Oscar Ortiz admet que en la innovació rau un altre dels motors de la firma. Del procés inicial d'investigar la forma per produir i comercialitzar les cireres abans que ningú, s'ha passat a "un projecte per reduir els costos i poder abaixar el preu sense perdre rendibilitat. Això només ho aconseguirem amb millors varietats i els avanços recents en el control climàtic".

Les cireres ja es mengen a Hong Kong, Malàisia, Singapur i Canadà. Cherries Glamour

Amb aquest nou escenari, Edoa té previst ampliar les seves instal·lacions d'hivernacles a Sucs i Almacelles en 90.000 metres quadrats més perquè les Cherries Glamour acabin arribant, com sempre abans que cap altra cirera, als lineals de les botigues i supermercats.
Avui et destaquem
El més llegit