Els "greus problemes" dels comerciants per anar al banc

Comertia i Retailcat creuen que haver de demanar cita prèvia per ingressar diners en efectiu és "deficient i insegur"

Una persona paga en efectiu a un comerç | iStock Una persona paga en efectiu a un comerç | iStock

Les empreses de Comertia i Retailcat denuncien que estan tenint "greus problemes" per poder ingressar l'efectiu dels seus establiments comercials a les entitats financeres. A través d'un comunicat emès aquest dimarts, les associacions expliquen que els bancs no accepten efectiu a través de finestreta i tampoc l'ingrés de grans bitllets i monedes.

En aquest sentit, "el procediment es redueix a demanar cita prèvia en un horari específic i limitat i esperar al carrer entre un quart i mitja hora per ser atesos". Per a Comertia, realitzar els tràmits d'aquesta forma posa de manifest que el servei és "deficient i del tot insegur". És per això que reclama a les entitats financeres facilitar les transaccions amb moneda de curs legal.

Més info: Colp de gràcia al comerç?

Segons les dues associacions, "encara hi ha un elevat percentatge de clients que paguen en efectiu, sobretot gent gran". "Amb la crisi que ha patit el comerç, suprimir el pagament en efectiu no és una opció que es pugui permetre el sector", defensen. En qualsevol cas, Comertia vol deixar clar que "no s'oposa a l'eliminació de l'efectiu que persegueixen les entitats financeres", però demana que hi hagi "coherència, responsabilitat i facilitat de gestió mentre els bitllets i monedes siguin de curs legal".

Més informació
Una crisi, un confinament i un canvi d'hàbits per repensar el comerç
Covid-19 versus el comerç català minorista
Avui et destaquem
El més llegit