La marca col·lectiva Corpinnat s’ha incorporat a Pimec com a nou soci col·lectiu, un pas que consolida la seva presència en el teixit empresarial català i obre la porta a noves oportunitats de col·laboració. L’acte oficial de presentació s’ha celebrat avui a la seu de la patronal davant de més d’un centenar d’empresaris i empresàries, i ha comptat amb la participació del president del Parlament de Catalunya, Josep Rull, que ha presidit l’esdeveniment. També hi han intervingut el president de Pimec, Antoni Cañete, i el president de Corpinnat, Pere Llopart, que han subratllat la rellevància estratègica d’aquesta adhesió i el paper de la marca en la dinamització econòmica i territorial.
Corpinnat és una marca col·lectiva de la Unió Europea fundada l’any 2018 per sis cellers històrics del Penedès: Llopart, Nadal, Recaredo, Sabaté i Coca i Torelló Viticultors, amb l’objectiu de defensar la qualitat, el territori i el prestigi dels escumosos elaborats al cor del Penedès. Avui, la marca integra 19 cellers, entre els quals es troben Huguet de Can Feixes, Júlia Bernet, Mas Candí, Can Descregut, Pardas, Bufadors, Cisteller, Viader, Mas de la Basserola, Celler Kripta, Demost, Mas Bertran i ATRoca, a més dels fundadors.
Corpinnat és una marca col·lectiva de la Unió Europea fundada l’any 2018 per sis cellers històrics del Penedès
Els cellers que formen part de Corpinnat, principalment empreses familiars productores i elaboradores, treballen sota un reglament propi reconegut com el més exigent del sector dels escumosos. Aquest estableix criteris com el conreu i procés ecològics, la verema manual, la vinificació íntegra a la propietat, criances llargues (sempre superiors als 18 mesos i amb una gran part de vins amb criances de més de 30 i 60 mesos), l’aposta per les varietats històriques del territori i la garantia de contractes de llarga durada i un preu mínim assegurat per al viticultor.
Amb la seva incorporació a Pimec, Corpinnat reforça la seva voluntat de participar de manera activa en la representació i defensa de les petites i mitjanes empreses del país, alhora que fa un pas endavant per impulsar aliances estratègiques, generar noves sinergies i continuar promovent un model de producció basat en la qualitat, la sostenibilitat i l’arrelament al territori.