El turista internacional que visitarà l'Estat espanyol aquest estiu serà digital i previsor, inclinant-se per l'ús de tecnologies en totes les fases del viatge, segons un estudi realitzat per Visa juntament amb Payment Innovation Hub.
Aquest estiu estarà marcat per la recuperació del turisme internacional, que desembarcarà amb força a Espanya. Les conclusions revelen que la transformació digital impulsada per la pandèmia ha influït en les preferències dels visitants i es perfila un tipus de turista que s'inclina per l'ús d'eines digitals a tots els estadis del viatge, especialment per poder planificar els seus viatges abans de arribar a la destinació.
De fet, l'estudi indica que el 78% dels turistes internacionals recorrerà a l'ecommerce per reservar els seus viatges, en concret per a aspectes com l'allotjament i el mitjà de transport per arribar al país, i els nord-americans són els més planificadors (80%). Segons ha destacat el director general de Visa a Espanya, Eduardo Prieto, la digitalització "té un paper determinant" en la recuperació del turisme a Espanya, on el comerç i la mobilitat urbana "són pilars fonamentals per atraure un turisme de qualitat".
D'altra banda, el turista internacional preferirà visitar diferents punts del país durant el viatge. Segons aquest estudi, Catalunya, Madrid, i les Illes Balears o les Canàries seran els llocs favorits per viatjar aquest estiu. Per nacionalitats, Catalunya es posiciona com la destinació més elegida pels francesos (45%), Madrid pels nord-americans (58%) i les Illes Canàries pels anglesos (29%).