El luxe d'Apple

La companyia de la poma és associada a una marca de luxe per la majoria d'internautes

Una Apple Store a Munich
Una Apple Store a Munich
Anna Mascaró
Consultora
12 de Febrer de 2016
Podem considerar Apple una marca de luxe? Tot i que alguns professors de màrqueting no hi estiguin d'acord, a Twitter l'opinió és ben diferent. Sibilare ha monitoritzat la conversa al voltant de la paraula "luxe" entre el 25 de gener i el 7 de febrer de 2016, on es posa de manifest que la marca fundada per Steve Jobs i Stephen Wozniak és una de les més valorades pels internautes com a caprici o bé exclusiu. Així doncs, la paraula "Apple" ha estat repetida en 12 dies fins a 5.358 vegades, seguida d'"iPhone" (5.063), associada a la riquesa i l'exclusivitat. Producte i marca encapçalen la llista de les set més mencionades a Twitter com "de luxe".

A una distància considerable en el rànquing se situen les marques de cosmètics Clinique, Estée Lauder i Guerlain, que s'han mencionat al costat del terme "luxe" en 3.477, 3.193 i 2.321 ocasions respectivament, seguides per Rolex (1.734 vegades) i Samsung, de la qual se n'ha parlat 1.393 cops.



Anar de viatge i dormir en un hotel, tot un privilegi
Segons es desprèn de la conversa a les xarxes socials, sembla que els tuitaires consideren anar de vacances com un privilegi. Els viatges i els hotels són dues de les coses que més s'han repetit en els darrers 12 dies al costat de la paraula "luxe": fins a 21.687 vegades, a molta distància respecte dels següents productes en el rànquing. La roba de bany és el segon producte que més s'ha associat a l'exclusivitat (en 14.476 ocasions), seguida dels rellotges (9.659), els cotxes (5.059) i la idea de la "bellesa" (7.833).

A més, l'or i la pell, productes habitualment associats amb la riquesa, ocupen els llocs 6 i 7 del rànquing (amb 4.846 i 4.495 mencions). El concepte "fashion", entès com a estil de vida de luxe, ha estat mencionat en 3.754 ocasions, seguit del "iot" (una embarcació que s'ha considerat un privilegi en 2.900 impactes). Per altra banda, crida l'atenció el fet que la paraula "pintallavis" sigui una de les més repetides pels internautes al voltant del "luxe", però val a dir que el producte està impulsat a la conversa, en part, gràcies a la popularitat de la marca Guerlain.