• Economia
  • Els 10 tuits cervesers que més han triomfat a Twitter

Els 10 tuits cervesers que més han triomfat a Twitter

Fer retuit és un gest que els tuitaires fan amb molta assiduïtat i facilitat, de fet gairebé 7 de cada 10 tuits sobre cervesa són retuits, i que tant pot generar alegries com maldecaps a les empreses 

Bona part de les converses arran les marques de cervesa són retuits als comptes oficials o a usuaris que parlen de les marques
Bona part de les converses arran les marques de cervesa són retuits als comptes oficials o a usuaris que parlen de les marques
PJ Armengou Freixa
16 de Juliol de 2015
Act. 16 de Juliol de 2015

El 66% de la conversa generada per les marques de cervesa són retuits als comptes oficials o a usuaris que parlen de les marques. Dels 114.511 tuits emesos en els darrers 30 dies, 75.348 són retuits. Els usuaris els utilitzen per premiar un contingut, per participar en concursos, per votar, per difondre un tuit, ... Són un gest senzill que implica molt per les marques, ja que tant pot potenciar continguts positius com negatius. Analitzem quins són els 10 missatges més retuitejats i què impliquen per les marques que citen.

1 - Cruzcampo és una de les cerveses més mencionades a Twitter; i ho és, en part, per l'èxit de les seves campanyes. El missatge més retuitejat de la mostra en dóna fe. Es tracta d'un tuit de la campanya #ExpertosContraElCalor, que l'empresa andalusa ha engegat per promocionar la Radler de Cruzcampo. Suma un total de 4.227 retuits.

 


2 - El segon tuit més redifòs (1.119 RTs) el va emetre la cantant Malú en el marc de la campanya #carreteraymanta, impulsada per Buckler 0,0 i destinada a finançar la investigació sobre el càncer de mama. L'èxit del tuit rau, en aquest cas, a l'haver comptat amb la participació d'un usuari famós i també en el fet que es tracta d'un projecte solidari.



3 - El tercer missatge amb més retuits (1.113) és també de @cruzcampo, i inclou un vídeo de la campanya #CórdobaEsArte. Té dos punts en comú amb el primer tuit: demana als seguidors fer retuit i, a canvi, regala algun producte. En el primer cas regalaven para-sols, en aquest packs de cervesa.

 


4 - L'humor és molt present a Twitter i @gerardotc n'és un dels seus màxims exponents. En aquest tuit, el quart amb més retuits (440), cita tant a Mahou com a Cruzcampo. Però, vista la ironia amb la que tracta a la cervesa madrilenya, estan clares les preferències de @gerardotc i dels altres usuaris que s'han fet ressò de la broma.


5 - A vegades, com demostren alguns dels missatges d'aquest article, el millor per obtenir retuits és demanar-los. Una manera de fer-ho és organitzant una votació. El #ReferéndumSevillano impulsat per @CapitanAdobo ho fa, i rep força resposta: 419 retuits per votar a Cruzcampo com a millor cervesa, i 12 favorits per Mahou.


6 - Com en el cas anterior, aquest tuit d'@EstrellaDammEs també demana als tuitaires votar amb retuits o favorits. La marca aconsegueix d'aquesta manera implicar als seus seguidors, redifondre el contingut i generar favorits. També convida a clicar sobre el link per aconseguir visualitzacions al curt "Vale" d'Alejandro Amenábar. En total, el missatge ha rebut 390 retuits i 606 favorits.


7 - No tots els tuits que citen a una marca i reben molta difusió són positius per l'empresa. Aquest tuit, el setè més compartit amb 382 RTs, és un crítica oberta a Amstel per un cartell publicitari que és titllat de masclista.


8 - El vuitè tuit més retuitejat, amb 371 impactes, torna a estar relacionat amb el curt "Vale" d'Estrella Damm. En aquesta ocasió, els community managers de l'empresa catalana juguen amb el text i la imatge per generar interès, i conviden a veure el curt aprofitant el cap de setmana.


9 - Amb 206 retuits, el nové contingut més compartit és un tuit sobre Cruzcampo emès al desembre de 2013 que segueix difonent-se encara avui. Es tracta d'una comentari satíric sobre Cruzcampo que genera un total de 319 RTs en el període analitzat.


10 - Tanca el rànquing un tuit que segueix al comentari sobre la publicitat d'Amstel. També acusa de masclisme la cervesera i genera molt impacte tant en retuits, com en favorits (146) i comentaris (prop d'una cinquantena). En una de les respostes, l'empresa demana perdó per les imatges i explica que daten del 2013 i que ja van ser retirades.


 Nota tècnica: per realitzar aquest article, sibilare* ha observat la conversa generada entorn a 26 marques de cervesa amb presència a Twitter específica per Espanya. Les dades s'han recollit entre el 15 de juny i el 14 de juliol. S'han detectat un total de 114.511 tuits, emesos per 67.727 usuaris diferents.