Les empreses catalanes s'internacionalitzen un 12,5% més tot i la covid

Les oficines d'Acció amb més projectes són les de París, Londres, Alemanya i Miami, mentre que les que les que més creixen són les de Tel Aviv, Lima i Mèxic

Tel Aviv és una de les destinacions que més empreses catalanes trien per internacionalitzar-se | iStock Tel Aviv és una de les destinacions que més empreses catalanes trien per internacionalitzar-se | iStock

Un 12,5% més d'empreses catalanes s'han internacionalitzat aquest 2020 a través de la xarxa de 40 oficines exteriors de comerç i d’inversions d'Acció, xifra que representa 1.100 empreses, segons informa el Departament d'Empresa i Coneixement en un comunicat. En total, aquestes empreses han dut a terme 1.980 projectes arreu del món a través de les oficines exteriors, un 7,5% més que el 2019.

Es tracta del balanç d’un any marcat per la situació de pandèmia de la covid-19, que ha afegit complexitat als processos de sortida a l’exterior amb el canvi de tràmits duaners, la posada en marxa de noves normatives i requisits per entregar mercaderies i que ha impedit la celebració de fires internacionals presencials o l’organització de viatges de negocis, entre d’altres. De fet, les oficines d'Acció, expliquen, han reformulat els serveis existents per adaptar-se a la situació actual per garantir la sortida a l’exterior de les empreses catalanes així com els projectes de cooperació internacional en l’àmbit de la innovació.

Pel que fa als països de destinació, les oficines que han treballat més projectes han estat les de París i Londres -entre d’altres motius pel Brexit i l’adaptació que han hagut de fer les empreses catalanes amb negocis al Regne Unit- seguides de les d’Alemanya i Miami. D’altra banda, les que han registrat més creixements de projectes han estat les ubicades a Tel Aviv, Lima i Mèxic. Els sectors principals de les empreses han estat alimentació i productes gourmet (9,5% del total), TIC i transformació digital (8,8%) i química i plàstics (7,6%).

D’aquesta manera, durant el 2020, el suport d'Acció s’ha centrat sobretot a donar suport a la pime catalana per trobar el millor canal d’entrada a cada mercat, detectant les oportunitats concretes del país en funció de l’empresa i buscant els socis comercials més idonis per fer-hi negoci.

Més informació
La nova eina digital per a la internacionalització de pimes
Ajudes per digitalitzar i internacionalitzar les pimes de Terrassa
Avui et destaquem
El més llegit