Un estiu "molt positiu" a Catalunya: augmenten les reserves superant la mitjana estatal

Turisme de Barcelona reconeix que a l'agost s'ha començat a notar un cert refredament de l'activitat

Vistes de Barcelona des d'un mirador de Montjuïc | ACN Vistes de Barcelona des d'un mirador de Montjuïc | ACN

El sector turístic català preveu tancar l'estiu de 2023 amb unes dades molt positives que enterren completament la pandèmia i es beneficien d'un augment de la demanda nacional i estrangera que ha permès elevar preus. "Les dades de turisme són molt positives" ha apuntat a l'ACN Beatriz Oficialdegui, directora de màrqueting de Destinia, qui ha afegit que "acabem l'estiu amb un 29% més de reserves que l'any passat i, si comparem amb la mitjana espanyola, és millor encara, perquè a l'Estat hem incrementat un 17% les reserves i es parla de rècord".

Així i tot, entitats com Turisme de Barcelona alerten que, a partir de l'agost, l'activitat s'ha refredat per l'efecte de l'estancament econòmic que ja es nota a alguns grans emissors com Alemanya. En aquest sentit, l'empresari i president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, explica que "el primer semestre ha sigut molt bo i el juliol ha sigut una mica millor que l'agost, on ja hem començat a notar un cert alentiment fruit dels efectes de la recessió que hi ha a Europa".

A Catalunya s'han efectuat un 29% de reserves més que a l'estiu passat

De cara als mesos vinents, Torres vaticina que aquesta tendència continuarà. Així i tot, ressalta que la capital catalana es manté com una opció atractiva pel turisme europeu i nord-americà, especialment quan hi ha grans concerts o esdeveniments esportius com l'F1.

La connectivitat amb Àsia: un gran repte

"Si tenim un repte és la connectivitat amb Àsia", comenta el president de Turisme de Barcelona, qui detalla que "tenim una base molt diversificada, estem forts a Europa i sobretot als Estats Units, però amb el visitant asiàtic la connectivitat ha anat molt més lenta en reposar-se". En aquest sentit, Torres considera que els deures de cara a aquest any consisteixen a augmentar els vols.

Torres: "Tenim una base molt diversificada, estem forts a Europa i sobretot als Estats Units, però amb el visitant asiàtic la connectivitat ha anat molt més lenta en reposar-se"

Destinia assenyala que l'estiu a Catalunya s'ha mantingut fort gràcies als turistes estrangers. Aquí hi destaquen, tal com apunta l'agència en línia, els francesos, tradicionalment els que més visiten Catalunya per motius de proximitat, seguits de portuguesos i alemanys. Altres operadors com la patronal d'agències Acave celebren també l'alta arribada de visitants nord-americans, fet que ha permès compensar la frenada del mercat rus i la tebiesa amb què està remuntant l'asiàtic.

Pel que fa als preus, Destinia observava darrerament una "gran pujada" que als mesos d'estiu "s'ha aturat". Així, el preu mitjà per persona i nit que s'ha pagat als hotels de Catalunya ha estat tan sols un 2% més que a l'estiu passat, és a dir, una mitjana de 56 euros per persona i nit. Des d'Apartur el seu president, Enrique Alcántara, sí que ha vist una pujada de preus en un escenari d'ocupacions per sobre del 90%: "La demanda és molt més forta que l'oferta, i això comporta un augment del preu mitjà a Barcelona, així que els turistes gasten més i això és interessant per la ciutat".

Més informació
El caravàning: turisme estratègic que està a l'alça a la Catalunya Central
El turisme, un dels motors de Catalunya
El turisme rural a Lleida: el regne del visitant de proximitat
Avui et destaquem
El més llegit