Els fabricants neguen que l'impost al sucre hagi impactat sobre el consum

El sector de les begudes refrescants es compromet a reduir un 10% el contingut de sucre dels productes de cara al 2020

L'impost a les begudes ensucrades grava productes com els refrescos o els batuts
L'impost a les begudes ensucrades grava productes com els refrescos o els batuts

L'Associació de Begudes Refrescants (Anfabra) ha anunciat que reduirà un 10% el contingut de sucre dels productes del sector de cara al 2020. És el compromís al qual ha arribat la patronal Anfabra amb l'Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (Aecosan).

El director general d'Anfabra, Josep Puxeu, ha explicat aquest dilluns en una trobada amb mitjans de comunicació, que els "darrers deu anys" el sector de les begudes refrescants ha reduït un 28% els continguts calòrics de les begudes de tipus cola, taronja, llimona, té i isotòniques. Amb el 10% addicional al qual s'han compromès, d'aquí dos anys, "un 38% dels 4.000 milions de litres anuals [de begudes refrescants] que es consumeixen a l'estat espanyol seran sense sucre".

El director general d'Anfabra, Josep Puxeu, i del president de la patronal del sector de begudes refrescants, John Rigau | ACN

El director general d'Anfabra, Josep Puxeu, i del president de la patronal del sector de begudes refrescants, John Rigau | ACN

Puxeu ha remarcat que la darrera dècada els "hàbits dels ciutadans han estat canviant" i s'ha produït un efecte substitució entre les begudes de gamma 'light' o 'zero' en relació a les begudes ensucrades. D'altra banda, Puxeu ha negat que l'impost sobre begudes ensucrades hagi impactat sobre el consum, la producció o les vendes del sector.

"El que és significatiu" és el descens de contingut calòric del 28% en deu anys de les begudes refrescants que s'ha produït a Espanya, ha afirmat Puxeu, preguntat pel resultat de l'estudi de la Universitat Pompeu Fabra i de la Universitat de Barcelona, fet públic fa poc més d'una setmana, que assegura que l'impost sobre begudes ensucrades de la Generalitat en redueix el consum un 22%.

Segons Puxeu, el canvi d'hàbits de consum és un tema de "més llarg recorregut" que s'ha de mesurar en el "mig i llarg termini". El director general de la patronal del sector de les begudes ensucrades ha reiterat que no creuen "que una via impositiva canviï els hàbits dels ciutadans" i ha criticat la taxa perquè "discrimina" i "no aporta una solució al problema d'obesitat ni de diabetis".

El president d'Anfabra, John Rigau, també ha argumentat que la solució ha de ser "educar i informar al consumidor". En aquest sentit, Anfabra ha mostrat total predisposició a col·laborar amb el proper Govern per establir "mesures en positiu" i ha confiat que s'acabi eliminant el tribut sobre les begudes ensucrades.

Les begudes light creixen un 4% durant el 2017

Segons estimacions de Global Data facilitades per Anfabra, les begudes 'light' han augmentat un 4% durant el 2017 i han assolit el 30% del total de les begudes refrescants a l'estat espanyol. Una tendència que, han remarcat, no és nova i s'ha produït els darrers anys. Les versions 'light' de la tònica augmenten un 16%, de la llimona un 11%, de la taronja un 9% i de la cola un 4%. També destaquen el creixement de les begudes amb té (3,8%), les energètiques (3%) i la tònica (2%).

Més Informació
L'impost sobre begudes ensucrades en redueix el consum un 22%
Empresaris demanen a Rajoy que revoqui l'impost al sucre aprofitant el 155
L'impost de begudes ensucrades genera 8,5 MEUR en dos mesos
Avui et destaquem
Comentaris