La Generalitat crea un registre de VTC

S'establirà una moratòria de dos anys en la transmissió de llicències amb l'objectiu d'evitar l'especulació

Els vehicles de lloguer amb conductor hauran de portar un distintiu visible Els vehicles de lloguer amb conductor hauran de portar un distintiu visible

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha anunciat que la Generalitat posarà en marxa un registre de llicències VTC a Catalunya per conèixer l'activitat del sector i també "delimitar les llicències que no són del territori català". El registre es farà en una pàgina web, on empreses i autònoms hauran de constar-hi, i en el termini d'un mes està previst que ja estigui "hàbil" i amb capacitat per sancionar si cal, segons ha explicat Calvet després de la reunió del Consell del Taxi.

A més, també s'establirà una moratòria de dos anys en la transmissió de llicències VTC amb l'objectiu d'evitar l'especulació i que les llicències es traspassin per quantitats molt superiors. Una tercera mesura és que els vehicles VTC hauran de portar un distintiu visible.

Aquestes tres accions estaven ja previstes en el decret llei aprovat per la Generalitat a l'estiu del 2017 –aleshores amb Josep Rull al capdavant de la conselleria- i que el govern espanyol, del PP, va recórrer al Tribunal Constitucional. Un cop aixecada la suspensió i l'article 155, el text ja torna a estar en vigor i també contempla una proporció d'1/30.

Estat de diàleg

En aquest sentit, Calvet ha assenyalat que el Govern vetllarà perquè aquesta es compleixi i no augmenti, tot i les llicències que encara es podrien concedir i que actualment estan al jutjat, després que entre el 2013 i 2015 se n'obtinguessin massivament.

El conseller també ha destacat que la trobada ha servit per "avaluar l'estat en què es troba el diàleg" i ha especificat que, de moment, la informació que té sobre un traspàs de les competències sobre VTC és "poca" i només disposa de la que el ministre de Foment, José Luis Ábalos, ha donat en les seves compareixences públiques.

Calvet ha indicat que des de la Generalitat se senten "compromesos" amb la ràtio 1/30 i "corresponsable" amb el govern de l'Estat i les administracions locals si es traspassen les competències.

Élite, satisfet

Per la seva banda, el portaveu del sindicat Élite, Alberto Álvarez, ha qualificat la reunió amb el Departament de Territori de "positiva" i ha destacat que la Generalitat estigui "alienada" en recuperar la proporció 1/30. Álvarez, però, ha afirmat que estaran "molt alerta" durant els pròxims dies ja que el govern espanyol presentarà la seva proposta per gestionar el conflicte entre taxis i VTC.

"Les sensacions són bones, tant amb el ministre [amb qui es van reunir a Madrid aquesta setmana], com amb el conseller i l'alcaldessa. Tot el que ens arriba és beneficiós per a la pau social i l'usuari", ha assenyalat Álvarez. A més, el portaveu d'Élite considera que "la por ha canviat de bàndol" i ara és el sector VTC qui "s'espanta" en veure que "l'administració dona eines per regular".

D'altra banda, sobre la moratòria de dos anys per no traspassar llicències, Álvarez ha dit que és "suficient" tot i que ha afegit que "el problema és aquí no es compleix res", en referència a la proporció 1/30 o la sentència europea que resoldria que Uber era una empresa de transports.

Més informació
Foment espera 9.000 noves llicències VTC
Catalunya exigeix “competències plenes i amb recursos” per regular el taxi i les VTC
Barcelona té el doble de llicències VTC que fa tres mesos
Avui et destaquem
El més llegit