
09
de Desembre
de
2016
Si tot passa pel sedàs de la tecnologia, la cervesa no podia ser menys. Heineken Espanya vol posicionar-se com a companyia cervesera líder en innovació i al canal d'hostaleria i cervesa de barril. Per aconseguir-ho, ha desenvolupat al costat del Laboratori de Neurotecnologies immersives de l'Institut I3B de la Universitat Politècnica de València (UPV) el primer tirador de cervesa digital i interactiu, iBeer. Aquest dispositiu converteix el moment de demanar una canya en una experiència completament única i obre noves vies de comunicació entre el consumidor, l'hostaler i la marca, gràcies a la tecnologia.
iBeer neix com a resposta a les últimes tendències en comportament del consumidor: el seu interès per voler conèixer cada vegada més i millor els productes que consumeix; i l'experiència en el punt de venda, un valor cada vegada més important per al client, que està cridat a revolucionar el sector del gran consum en els propers anys.
Entre els avantatges per als hostalers, el dispositiu proporciona informació rellevant sobre els seus clients i el consum de cervesa realitzat, amb dades com la mitjana de canyes tirades o els horaris amb més activitat. A més, permet plantejar experiències col·lectives i fins i tot connectar amb altres elements digitals del local, adaptant-se a les característiques de cada establiment gràcies a la seva escalabilitat.

Jorge Paradela, director de Relacions Corporatives de Heinken Espanya, ha manifestat que iBeer és "un reflex de la nostra aposta per l'hostaleria i per la innovació com a via d'aportació de valor al sector i als consumidors". A més, afegeix, "la cervesa representa fins a un 40% de la facturació mitjana d'un local d'hostaleria, una cadena que constitueix un pilar fonamental per al nostre negoci. El nostre compromís és el de seguir innovant i oferint als nostres clients vies i fórmules per créixer junts".
El dispositiu multiplica les funcionalitats del tradicional tirador de cervesa, punt de referència en qualsevol local d'hostaleria. Així, gràcies al seu disseny digital, l'iBeer ofereix tres tipus de contingut al consumidor: comunicatiu, d'experiència i interactiu. A més, aporta valor afegit a l'amo del local d'hostaleria gràcies a les seves capacitats de mesura, geolocalització, gamificació i connectivitat. L'iBeer ja està instal·lat de forma pilot a tres punts de venda de la Comunitat de Madrid.
Beneficis per al consumidor i l'hostaler
Segons Mariano Alcañiz, Catedràtic a la UPV i Director de l'Institut de Recerca i Innovació en Bioenginyeria (I3B) d'aquesta institució: "El dispositiu creat per Heineken Espanya és capaç d'emocionar al consumidor, que troba en iBeer una sèrie de continguts atractius, elegits científicament a partir de les investigacions realitzades amb els primers prototips i clients reals, mitjançant tècniques com el mesurament de l'eye tracking, l'estudi de les reaccions fisiològiques davant els estímuls, a més de focus group i entrevistes ".

iBeer interacciona amb el consumidor a través de les seves pantalles digitals amb una àmplia varietat de continguts, com vídeos relacionats amb la cultura cervesera o els passos necessaris per poder gaudir de la canya perfecta; diferents versions del filling effect; així com jocs interactius, amb els quals el client pot descobrir informació addicional sobre les seves marques favorites o la cervesa que millor encaixa amb les seves preferències.
iBeer neix com a resposta a les últimes tendències en comportament del consumidor: el seu interès per voler conèixer cada vegada més i millor els productes que consumeix; i l'experiència en el punt de venda, un valor cada vegada més important per al client, que està cridat a revolucionar el sector del gran consum en els propers anys.
Entre els avantatges per als hostalers, el dispositiu proporciona informació rellevant sobre els seus clients i el consum de cervesa realitzat, amb dades com la mitjana de canyes tirades o els horaris amb més activitat. A més, permet plantejar experiències col·lectives i fins i tot connectar amb altres elements digitals del local, adaptant-se a les característiques de cada establiment gràcies a la seva escalabilitat.

Jorge Paradela, director de Relacions Corporatives de Heinken Espanya, ha manifestat que iBeer és "un reflex de la nostra aposta per l'hostaleria i per la innovació com a via d'aportació de valor al sector i als consumidors". A més, afegeix, "la cervesa representa fins a un 40% de la facturació mitjana d'un local d'hostaleria, una cadena que constitueix un pilar fonamental per al nostre negoci. El nostre compromís és el de seguir innovant i oferint als nostres clients vies i fórmules per créixer junts".
El dispositiu multiplica les funcionalitats del tradicional tirador de cervesa, punt de referència en qualsevol local d'hostaleria. Així, gràcies al seu disseny digital, l'iBeer ofereix tres tipus de contingut al consumidor: comunicatiu, d'experiència i interactiu. A més, aporta valor afegit a l'amo del local d'hostaleria gràcies a les seves capacitats de mesura, geolocalització, gamificació i connectivitat. L'iBeer ja està instal·lat de forma pilot a tres punts de venda de la Comunitat de Madrid.
Beneficis per al consumidor i l'hostaler
Segons Mariano Alcañiz, Catedràtic a la UPV i Director de l'Institut de Recerca i Innovació en Bioenginyeria (I3B) d'aquesta institució: "El dispositiu creat per Heineken Espanya és capaç d'emocionar al consumidor, que troba en iBeer una sèrie de continguts atractius, elegits científicament a partir de les investigacions realitzades amb els primers prototips i clients reals, mitjançant tècniques com el mesurament de l'eye tracking, l'estudi de les reaccions fisiològiques davant els estímuls, a més de focus group i entrevistes ".

iBeer interacciona amb el consumidor a través de les seves pantalles digitals amb una àmplia varietat de continguts, com vídeos relacionats amb la cultura cervesera o els passos necessaris per poder gaudir de la canya perfecta; diferents versions del filling effect; així com jocs interactius, amb els quals el client pot descobrir informació addicional sobre les seves marques favorites o la cervesa que millor encaixa amb les seves preferències.