• Economia
  • Iberia presenta un ERO voluntari per a un miler de treballadors

Iberia presenta un ERO voluntari per a un miler de treballadors

La companyia pretén extingir contractes a 106 pilots, 137 tripulants de cabina i 753 efectius del personal de terra

Una aeronau d'Iberia | ACN
Una aeronau d'Iberia | ACN
Redacció VIA Empresa | ACN
Barcelona
13 de Març de 2026 - 08:30

Iberia ha presentat un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) voluntari per a 996 treballadors. Aquest dijous s'ha constituït la comissió negociadora que reunirà direcció i representants dels treballadors de la companyia aèria. La intenció de la companyia és extingir 243 contractes dels col·lectius de vol (106 de pilots i 137 de tripulants de cabina) i 753 del personal de terra.

 

Iberia va comunicar a mitjan febrer als sindicats la intenció de tirar endavant l'expedient i avui s'ha establert un calendari de reunions per continuar amb les negociacions en les pròximes setmanes.

L'aerolínia és, després de Vueling, la segona en reclamacions a l'estat espanyol, amb un 20,4%, segons Reclamio. Tanmateix, el responsable de la plataforma, Jordi Mercader, assegurava a VIA Empresa l'estiu passat que és “lògic” que totes dues companyies liderin el podi de reclamacions, ja que “les companyies amb més passatgers tenen més números de tenir-ne més”.