• Economia
  • La inflació torna a baixar al desembre i cau al 2,9% a l'Estat

La inflació torna a baixar al desembre i cau al 2,9% a l'Estat

La taxa de variació anual estimada de la inflació subjacent es manté al 2,6% un altre mes

Un sortidor de benzina, clau en la variació de la inflació | ACN
Un sortidor de benzina, clau en la variació de la inflació | ACN
Redacció VIA Empresa
Barcelona
30 de Desembre de 2025 - 09:31

La inflació anual estimada de l'IPC el desembre del 2025 s'ha situat al 2,9% a l'Estat, segons mostra l'indicador avançat elaborat per l'Institut Nacional d'Estadística (INE) que s'ha publicat aquest dimarts. Aquest registre proporciona una previsió de l'IPC que, en cas de confirmar-se, suposaria que la taxa anual disminueix una dècima, ja que al mes de novembre aquesta variació va ser del 3%.

 

D'acord amb les conclusions de l'INE, l'evolució es deu, principalment, a la baixada dels preus dels carburants i lubricants per a vehicles personals, davant de l'increment del desembre del 2024. També, encara que en grau més baix, als preus d'oci i cultura, que pugen, però menys que el mateix mes de l'any anterior.

Per la seva banda, afecten l'alça els aliments i les begudes no alcohòliques, els preus de les quals pugen més que el desembre de l'any passat.

 

D'altra banda, la taxa de variació anual estimada de la inflació subjacent (índex general sense aliments no elaborats ni productes energètics) es manté al 2,6%.

Amb tot, la taxa mitjana d'inflació a l'Estat tancarà l'any al 2,7%, és a dir, dues dècimes per sota del registre actual.