 
    La inflació a l'Estat va repuntar una dècima durant el mes d'octubre respecte al mes de setembre i la variació anual de l'Índex de Preus de Consum (IPC) es va situar en el 3,1%, segons ha informat aquest dijous al matí l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
Aquest increment es deu al fet que els preus de l'electricitat van pujar més que l'octubre del 2024, i a l'augment dels preus del transport aeri i per ferrocarril. Aquestes pujades es compensen, en part, per la disminució dels preus de les gasolines.
D'altra banda, la taxa de variació anual estimada de la inflació subjacent, aquella no té en compte els aliments no elaborats ni els productes energètics, també va avançar una dècima i va marcar una taxa del 2,5%. Si es confirma aquest increment d'una dècima, la inflació subjacent assoliria el valor més alt des del desembre del 2024, quan es va situar en el 2,6%.
Per la seva banda, l'IPC harmonitzat (IPCA) va repuntar dues dècimes la taxa interanual a l'octubre, fins al 3,2%, i va augmentar un 0,5% en valors mensuals. La inflació subjacent de l'IPCA es calcula en un 2,6% per al desè mes de l'any, d'acord amb l'informe de l'INE, que en tot cas encara ha de confirmar les seves projeccions.
