• Economia
  • José Luis Blanco Diéguez (Nordex), premiat com a millor executiu pels empresaris gallecs

José Luis Blanco Diéguez (Nordex), premiat com a millor executiu pels empresaris gallecs

L'esdeveniment, que enguany celebra la seva 21a edició, ha tornat a reunir un important elenc de personalitats de la vida política i social, principalment de Catalunya i Galícia

Els empresaris gallecs han tornat a citar-se al sopar de gala de l'AEGA-CAT | Cedida
Els empresaris gallecs han tornat a citar-se al sopar de gala de l'AEGA-CAT | Cedida
Redacció VIA Empresa
03 de Juliol de 2026 - 09:59
Act. 03 de Juliol de 2026 - 22:02

La Asociación de Empresarios Gallegos de Catalunya (AEGA-CAT) ha premiat la trajectòria personal i professional de referents en ciència i medicina, empresa, comunicació, art, acció solidària i esport, vinculats per origen o empatia amb la comunitat gallega. L'esdeveniment, que enguany celebra la seva 21a edició, ha tornat a reunir un important elenc de personalitats de la vida política i social, principalment de Catalunya i Galícia.

 

Entre els premiats, destaca José Luis Blanco Diéguez, CEO de Nordex, com a guardonat en la categoria Empresa, mentre que la Fundación Barrié ha estat la guanyadora d'Acció Solidària. Altres destacats títols han estat la categoria d'Arts per a l'escriptora Espido Freire; la categoria Ciències i Medicina per a Manuel Leyes Vences; o la categoria esportiva, on la distingida ha estat Teresa Portela, piragüista professional. Quant a la categoria Comunicació, el periodista Javier Casqueiro ha estat el guardonat.

La cerimònia ha comptat amb la presència del president de la Xunta de Galicia, Alfonso Rueda; la consellera d'Economia i Indústria del Govern Gallec, María Jesús Lorenzana; la Secretària d’Igualtat i Feminisme de la Generalitat de Catalunya, Sònia Guerra; la tinenta d'Alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona, Maria Eugènia Gay; el cap Superior de Policia de Catalunya, Manuel Rodríguez Jiménez.

 

El president d'AEGA-CAT i de Grupo Hotusa, Amancio López Seijas, ha assenyalat que “és un orgull presidir un any més aquest acte. Els premiats d'aquesta edició reflecteixen el talent i la diversitat de Galícia en àmbits com la cultura, la ciència, l'esport, la comunicació, l'empresa i l'acció social. Tots ells són un clar exemple d'esforç i compromís, i contribueixen a projectar una imatge sòlida i positiva de la nostra terra”.