
01
d'Agost
de
2014
Act.
04
d'Agost
de
2014
Un ordinador i ganes de treballar. No fa falta res més, ni tan sols durant les vacances, per estar al 100% en algun dels centres d'empresa o espais de coworking que poblen el territori català. Un directiu amb una urgència durant les vacances, un freelance o una petita empresa que comença. Tots tenen lloc en uns espais preparats per treballar qualsevol dia a qualsevol hora.
Networkia, una oficina disponible al centre de Barcelona
"Som com un hotel d'empreses. Tenim empreses ubicades tot l'any i altres que ho fan puntualment", explica Meritxell Roca, directora de màrqueting i comunicació de Networkia. En aquest espai ubicat al bell mig del Portal de l'Àngel de Barcelona, s'hi pot trobar "des d'un despatx amb l'estació de treball totalment equipada amb Internet i telèfon, fins a sales de reunions per a 50 persones".
Servei de recepció i secretaria, atenció telefònica, servei d'impressió o paqueteria i missatgeria. "Tot el que puguin arribar a necessitar", insisteix Roca, que destaca la qualitat del wifi i la "fibra òptica bidireccional, on es poden pujar arxius a una velocitat que no tenen a casa". Tot plegat en una ubicació privilegiada i amb unes zones comunes com terrasses moblades amb vistes a la Plaça Catalunya.
La responsable de Networkia aclareix que el perfil d'usuaris és ampli i variat. "Des de gent de recursos humans per fer entrevistes, a sessions de coaching de gent que treballa des de casa i fa les sessions aquí". Per descomptat, els professionals que no tenen ubicació física també hi tenen lloc; i fins i tot hi ha "agències de models que fan càstings itinerants, i empreses de moda que fan showrooms i vénen 3 o 4 vegades a l'any".
Girona enamora el CINC
El centre de Negocis CINC, amb seus a Barcelona i Figueres, també ofereix els seus serveis a Girona. Enric Urreta, director general del CINC, posa èmfasi en el servei d'oficina virtual, especialment important durant l'època de vacances. "Si necessites la gestió del teu telèfon 902 o el telèfon propi, rebem les trucades i filtrem al client qui ha trucat i què volia", assegura.
"El client pot estar a la platja i rebre les trucades en temps real, li passem nota de tot el que ha passat. És com emportar-te amb tu la secretària", explica Urreta. Un èmfasi en l'oficina virtual amb l'objectiu que "no es perdi mai la imatge de la companyia". Empreses com American Express, Lufthansa o LinkedIn ja utilitzen els seus serveis. I és que, segons Urreta, "necessiten més flexibilitat que infraestructures".
Places de pàrquing o un restaurant al mateix edifici són alguns dels serveis afegits a l'habitual en aquest tipus de centres on "només necessites ganes de treballar. La resta ho posem nosaltres", diu Urreta.
Tot i reconèixer que aquest tipus de serveis poden ser interessants a l'estiu o durant les vacances, Urreta té clar que la tendència del home office redueix les necessitats d'una companyia durant tot l'any. "Ara et donen un mòbil, cotxe, ordinador, i ja pots funcionar des d'on sigui. Aquesta flexibilitat cada vegada va a més", assegura.
Vapor Lab, coworking a Reus
Per Coia Domingo, gestora de Vapor Lab, entrar en un espai de coworking com el reusenc és "formar part d'una comunitat de gent que treballa pel seu compte. En lloc de ser a casa, aquí amplia la xarxa de relacions d'una manera exponencial".
Domingo té clar que "les empreses cada vegada són més reticents a contractar personal fix, i tendeixen a externalitzar serveis". En aquest context, "treballar per una empresa durant 20 anys ja és història, i les relacions laborals s'establiran a nivell d'encàrrecs".
Espais de coworking com Vapor Lab, doncs, intenten "donar aquest ambient de treball que hi ha a les oficines i que un treballador per compte propi no trobarà a casa". I a un preu més econòmic que establir-se individualment en una oficina.
Petites empreses, arquitectes, enginyers o fotògrafs troben aquí "un ecosistema on la col·laboració és molt fàcil amb els que hi ha a la taula del costat", diu Coia Domingo. Un valor afegit que se suma a les prestacions habituals d'aquests centres. "Només has de venir amb ordinador i mòbil i posar-te a la feina", assegura Domingo; que també destaca altres serveis com "assessoria, coaching, i activitats formatives o de networking".
Trade Center, créixer junts a Sant Cugat
Alexia Porqueras, directora del Trade Center de Sant Cugat del Vallès, reconeix que "els centres de negocis eren reticents al coworking, però al final t'has d'adaptar al que el client et demana".
I el que demana és sobretot "flexibilitat". Porqueras diu que "tenim tot el que necessita una empresa per començar o per créixer. Abans estàvem ancorats en una taula, i ara els millenials en tenen prou amb el wifi per treballar. Has de tenir un producte per cada tipus de client".
Oficines virtuals, domiciliacions, atenció telefonica, despatxos equipats o auditoris són alguns dels serveis disponibles en aquest centre de Sant Cugat. La seva directora, a més, destaca el fet de disposar de "trasters urbans, un valor afegit que marca diferència".
Alexia Porqueras explica que "tenim des d'espais molt clàssics com a seus de grans empreses, fins als emprenedors que busquen un entorn de business on fer networking i crear sinergies". El pagament per ús permet tenir "els costos controlats" amb una opció on "no has de fer inversió, pots llogar el que necessitis en un moment".
És la flexibilitat de la immediatesa. "Puc començar amb una taula compartida, acabar en un despatx, i si va malament, tornar a la taula compartida", relata Porqueras posant d'exemple arquitectes que van ampliant o reduint l'equip segons els encàrrecs que tenen.
Networkia, una oficina disponible al centre de Barcelona
"Som com un hotel d'empreses. Tenim empreses ubicades tot l'any i altres que ho fan puntualment", explica Meritxell Roca, directora de màrqueting i comunicació de Networkia. En aquest espai ubicat al bell mig del Portal de l'Àngel de Barcelona, s'hi pot trobar "des d'un despatx amb l'estació de treball totalment equipada amb Internet i telèfon, fins a sales de reunions per a 50 persones".
Servei de recepció i secretaria, atenció telefònica, servei d'impressió o paqueteria i missatgeria. "Tot el que puguin arribar a necessitar", insisteix Roca, que destaca la qualitat del wifi i la "fibra òptica bidireccional, on es poden pujar arxius a una velocitat que no tenen a casa". Tot plegat en una ubicació privilegiada i amb unes zones comunes com terrasses moblades amb vistes a la Plaça Catalunya.
La responsable de Networkia aclareix que el perfil d'usuaris és ampli i variat. "Des de gent de recursos humans per fer entrevistes, a sessions de coaching de gent que treballa des de casa i fa les sessions aquí". Per descomptat, els professionals que no tenen ubicació física també hi tenen lloc; i fins i tot hi ha "agències de models que fan càstings itinerants, i empreses de moda que fan showrooms i vénen 3 o 4 vegades a l'any".
Girona enamora el CINC
El centre de Negocis CINC, amb seus a Barcelona i Figueres, també ofereix els seus serveis a Girona. Enric Urreta, director general del CINC, posa èmfasi en el servei d'oficina virtual, especialment important durant l'època de vacances. "Si necessites la gestió del teu telèfon 902 o el telèfon propi, rebem les trucades i filtrem al client qui ha trucat i què volia", assegura.
"El client pot estar a la platja i rebre les trucades en temps real, li passem nota de tot el que ha passat. És com emportar-te amb tu la secretària", explica Urreta. Un èmfasi en l'oficina virtual amb l'objectiu que "no es perdi mai la imatge de la companyia". Empreses com American Express, Lufthansa o LinkedIn ja utilitzen els seus serveis. I és que, segons Urreta, "necessiten més flexibilitat que infraestructures".
Places de pàrquing o un restaurant al mateix edifici són alguns dels serveis afegits a l'habitual en aquest tipus de centres on "només necessites ganes de treballar. La resta ho posem nosaltres", diu Urreta.
Tot i reconèixer que aquest tipus de serveis poden ser interessants a l'estiu o durant les vacances, Urreta té clar que la tendència del home office redueix les necessitats d'una companyia durant tot l'any. "Ara et donen un mòbil, cotxe, ordinador, i ja pots funcionar des d'on sigui. Aquesta flexibilitat cada vegada va a més", assegura.
Vapor Lab, coworking a Reus
Per Coia Domingo, gestora de Vapor Lab, entrar en un espai de coworking com el reusenc és "formar part d'una comunitat de gent que treballa pel seu compte. En lloc de ser a casa, aquí amplia la xarxa de relacions d'una manera exponencial".
Domingo té clar que "les empreses cada vegada són més reticents a contractar personal fix, i tendeixen a externalitzar serveis". En aquest context, "treballar per una empresa durant 20 anys ja és història, i les relacions laborals s'establiran a nivell d'encàrrecs".
Espais de coworking com Vapor Lab, doncs, intenten "donar aquest ambient de treball que hi ha a les oficines i que un treballador per compte propi no trobarà a casa". I a un preu més econòmic que establir-se individualment en una oficina.
Petites empreses, arquitectes, enginyers o fotògrafs troben aquí "un ecosistema on la col·laboració és molt fàcil amb els que hi ha a la taula del costat", diu Coia Domingo. Un valor afegit que se suma a les prestacions habituals d'aquests centres. "Només has de venir amb ordinador i mòbil i posar-te a la feina", assegura Domingo; que també destaca altres serveis com "assessoria, coaching, i activitats formatives o de networking".
Trade Center, créixer junts a Sant Cugat
Alexia Porqueras, directora del Trade Center de Sant Cugat del Vallès, reconeix que "els centres de negocis eren reticents al coworking, però al final t'has d'adaptar al que el client et demana".
I el que demana és sobretot "flexibilitat". Porqueras diu que "tenim tot el que necessita una empresa per començar o per créixer. Abans estàvem ancorats en una taula, i ara els millenials en tenen prou amb el wifi per treballar. Has de tenir un producte per cada tipus de client".
Oficines virtuals, domiciliacions, atenció telefonica, despatxos equipats o auditoris són alguns dels serveis disponibles en aquest centre de Sant Cugat. La seva directora, a més, destaca el fet de disposar de "trasters urbans, un valor afegit que marca diferència".
Alexia Porqueras explica que "tenim des d'espais molt clàssics com a seus de grans empreses, fins als emprenedors que busquen un entorn de business on fer networking i crear sinergies". El pagament per ús permet tenir "els costos controlats" amb una opció on "no has de fer inversió, pots llogar el que necessitis en un moment".
És la flexibilitat de la immediatesa. "Puc començar amb una taula compartida, acabar en un despatx, i si va malament, tornar a la taula compartida", relata Porqueras posant d'exemple arquitectes que van ampliant o reduint l'equip segons els encàrrecs que tenen.