• Economia
  • La meitat d'empreses tria personal amb les xarxes socials

La meitat d'empreses tria personal amb les xarxes socials

Espanya segueix lluny dels Estats Units, on el 93% de les companyies recorre a les xarxes per escollir treballadors

Títol de la imatge
Títol de la imatge
Redacció
06 de Març de 2014 - 10:48

Prop de la meitat de les empreses espanyoles l'any passat va utilitzar les xarxes socials per seleccionar personal, més concretament el 48,7%. No obstant això, la dinàmica a l'alça a Espanya segueix lluny de la normalitat als Estats Units, on gairebé nou de cada deu companyies (89%) ja feia servir les xarxes socials a l'hora de cercar treballadors l'any 2011. Actualment, ja es calcula que el 93% de les empreses dels EUA utilitza aquest canal en el procés de selecció de personal.

La naturalesa de la selecció de personal ha canviat, com constata la patronal Cecot, que adverteix que s'està deixant enrere la tradició de centrar-se en un currículum i que cada cop més es para més atenció a aspectes com el posicionament web del candidat, la seva incidència a les xarxes socials, el seu currículum electrònic i la nova revolució: el vídeocurrículum.

En aquest sentit, la directora de la Fundació Cecot Persona i Treball, Anna Delclòs, detalla que "en un entorn canviant, fonamentalment marcat per l'avenç de les noves tecnologies, s'han modificat molts aspectes en l'àmbit dels recursos humans i del recruitment que coneixíem fins ara".

El boom del vídeocurrículum
Una de les últimes modes a l'hora de buscar feina és el vídeocurrículum. Delclòs defensa que "el vídeocurrículum no reemplaça al CV tradicional, però el complementa perquè marca la diferència amb la resta de persones candidates, mostra l'habilitat del candidat i les seves dots lingüístiques, verbals i comportamentals".

Segons Cecot, amb eines com aquesta els responsables de recursos humans estalvien temps en els processos de selecció perquè els permet fer-se una idea de la persona candidata abans d'iniciar les entrevistes de feina.