• Economia
  • Les 10 cerveses més populars de l'estiu a Twitter

Les 10 cerveses més populars de l'estiu a Twitter

Amb la pujada de les temperatures, la indústria cervesera intensifica els seus reclams publicitaris, i Twitter, amb prop de 60.000 comentaris al respecte, és un bon termòmetre per mesurar-ne l'efectivitat

Durant la darrera quinzena de juny s’han publicat 58.091 tuits relacionats amb les marques de cerveses
Durant la darrera quinzena de juny s’han publicat 58.091 tuits relacionats amb les marques de cerveses
PJ Armengou Freixa
03 de Juliol de 2015

El període d'estiu és una època d'especial activitat econòmica per les marques de cerveses, que intensifiquen la publicitat i el patrocini d'esdeveniments. Aquestes accions tenen el seu reflex a Twitter, on durant la darrera quinzena de juny s'han publicat 58.091 tuits. Quines són les 10 marques de cervesa que han aconseguit seduir a la xarxa del microblogging?

1 - Cruzcampo
Tot i que és la quarta en nombre de seguidors, Cruzcampo ha assolit el primer lloc en el rànquing. Aquesta cervesa, que genera autèntica devoció al sud de la península, ha estat mencionada fins a 13.637 vegades. El culpable d'aquest èxit? L'onada de calor que plana sobre Andalusia i l'encertada campanya#ExpertosContraElCalor (3.888 mencions) que la marca ha engegat per promocionar la nova Cruzcampo Radler (3.759).

2 - Estrella Damm (Es)
L'anunci d'Estrella Damm és ja un clàssic de l'estiu que genera milers de comentaris cada any. Gran part de les 9.036 mencions que rep la cervesera catalana són de la tarda i nit del 15 de juny, dia d'estrena del curt D'acord, dirigit per Alejandro Amenábar i protagonitzat per Dakota Johnson. Tot i que el compte en català de la marca té més seguidors que no pas el castellà, ha estat aquest usuari el que ha capitalitzat l'èxit de la campanya.

3 - San Miguel
La cervesa San Miguel, amb seu a Barcelona, és la tercera marca més mencionada, però una de les que menys seguidors té. Tot i que 3.372 usuaris n'han parlat fins a 8.259 vegades (una mitja de 2,45 tuits per usuari), San Miguel és vuitè en nombre de seguidors: en té uns 12.370.

4 - Desperados
La nit del 25 de juny, Desperados, cervesa francesa de reminiscències mexicanes, va estar en boca de tothom. Celebrava a Madrid la festa#RaptoDesperados, que va generar 4.058 dels més de 5.000comentaris que ha rebut la marca en el període analitzat. La festa estava emmarcada en la campanya WOTD (Way Of The Desperados).

5 - Estrella Damm (Cat)
Com en el cas del seu compte germà @EstrellaDammEs, la majoria de mencions l'usuari català d'Estrella Damm corresponen al curt D'acord, que acumula ja, en la versió castellana, més de dos milions i mig de visites a YouTube.



6 – Buckler 0,0
La cervesa sense alcohol Buckler 0,0 va celebrar el passat 19 de juny la presentació del projecte solidari#CarreterayManta, destinat a finançar la investigació sobre el càncer de mama. La campanya, organitzada conjuntament amb la Sociedad Española de Oncología Médica, va comptar amb la participació de la cantant Malú i l'actriu Leticia Dolera. @buckler00 és la marca que menys seguidors té, uns 1.000, però ha generat un total de 2.956 tuits en el període analitzat.

7 - Amstel
La majoria dels 2.905 impactes d'Amstel han estat relacionats amb el festival Música en Grande, que reunirà a finals de juliol a Santander cantants com Bustamante, Juanes, o Pablo Alborán. Els fans d'aquest últim són, de fet, els usuaris que més han mencionat la marca de cervesa.

8 - Estrella Galicia
El principal mèrit d'Estrella Galícia és haver aconseguit entrar en la conversa quotidiana. I és que un dels motius dels més de 2.000 comentaris de la cervesa gallega és, per exemple, estar present en les mencions d'un grup de tuitaires influents que, tot conversant entre ells, arriben a citar-la més d'una trentena de vegades.

9 - Heineken
L'empresa holandesa Heineken és distribuïdora i propietària d'altres marques de cervesa del rànquing com Cruzcampo, Amstel o Buckler, però va per darrere d'elles en nombre de seguidors (29.250) i mencions (1.885). La raó de la majoria de comentaris sobre Heineken ha estat el festival de música BBK, que congregarà a Bilbao del 9 a l'11 de juliol amants de la música rock de tot el món i en el qual la marca patrocinarà un escenari.

10 - Mahou
Tot i que Mahou pertany al grup que més cervesa produeix a Espanya (segons dades del 2013) i és el que més seguidors té a Twitter (70.580), és desè en nombre de mencions (1.737). El seu contingut més celebrat és un videoclip on apareixen M-Clan, Ivan Ferreiro o Dani Martín, entre altres artistes.



 

               

Nota tècnica: per realitzar aquest article, s'ha observat la conversa generada entorn de 26 marques de cervesa amb presència a Twitter específica per Espanya, i se n'han seleccionat per estudiar les deu amb més mencions. Les dades s'han recollit entre el 15 i el 30 de juny. S'han detectat un total de 58.091 tuits, emesos per 34.627 usuaris diferents.