
El portal LinkedIn ha anat evolucionant de xarxa social a ser cada cop més un portal de recerca de feina. Tant treballadors com empreses tenen en aquesta plataforma un punt de trobada que permet al mateix LinkedIn analitzar amb dades quines són les habilitats més buscades i amb més èxit. Més enllà de les qualitats tècniques, però, cada cop més les empreses es fixen les habilitats socials (soft skills). Mitjançant el que més valoren totes les empreses a la plataforma, LinkedIn ha elaborat un rànquing amb les habilitats socials més valorades per les companyies.
Encapçala la llista el fet de ser bon comunicador, seguit per la capacitat d'organitzar-se i la de treballar en equip. LinkedIn recomana als seus usuaris afegir aquest tipus de qualitats als seus perfils per tal de fer-los més atractius per a les empreses, que cada cop les valoren més.
Ara bé, les habilitats socials no tenen el mateix pes a l'hora de contractar en tots els sectors. L'experiència acumulada en les contractacions a través de la seva plataforma també ha permès a LinkedIn identificar en quins sectors es valoren més les habilitats socials, i en quins es valoren menys. Així doncs, en sectors com el de la restauració i els serveis les habilitats socials prenen una gran rellevància.
Per contra, en àmbits com el disseny o l'arquitectura, les soft skills no tenen tant de pes.