
En l'equador del Saló de l'Automòbil 2015, la xarxa social ja deixa entreveure les preferències dels consumidors entre les marques de cotxes que hi exposen. La fira està generant molt d'interès, tot i que no amb el volum de conversa del congrés per excel·lència de la Fira de Barcelona: el Mobile World Congress. En aquest cas, fins a 1.169 usuaris diferents han participat fins ara en el debat a Twitter entorn el hashtag i usuari oficial del congrés: #SalonAutoBCN. Són periodistes, tuitaires anònims i marques de cotxes que han emès un total de 3.401 tuits. Pràcticament totes les marques han rebut comentaris a la xarxa, però hi ha cinc empreses que trepitgen amb força l'accelerador: Seat, Hyundai, Nissan, Audi i Volkswagen.
1- Seat
El nou Ibiza de Seat ha estat un dels models més comentats del present Saló de l'Automòvil. Els tuitaires han mencionat el compte oficial (@tuSEAT) o el nom de la marca fins a 231 vegades i el model unes 90. Hi ha hagut comentaris per a tots els gustos. Alguns n'han destacat les millores tecnològiques; mentre que d'altres han criticat que aquests canvis no hagin suposat una rentada de cara del cotxe. L'Ibiza 2015 és pràcticament idèntic que el seu predecessor en el disseny exterior, però incorpora una total connectivitat del cotxe amb els smartphones, un nou motor i diverses modificacions en l'interior.
2- Hyundai
Moltes vegades el més efectiu per promocionar un nou producte és posar-hi una cara coneguda al davant. O dos. És el que ha fet Hyundai per presentar el seu nou SUV (esportiu utilitari), el Tucson. Tot i que el model ha creat expectació a la xarxa (l'etiqueta #Tucson ha estat reproduïda 25 cops), el que de veritat ha generat comentaris ha estat la presència dels pilots de ral·lis Dani Sordo i Marc Martí. Els seus comptes de Twitter (@DaniSordo i @MARCMARTIWRC) han estat esmentats 53 i 45 vegades respectivament. Hyundai ha estat mencionada 207 vegades.
3– Nissan
La japonesa Nissan ha comptat en aquesta edició del Saló de l'Automòbil amb l'estand més gran, i això s'ha fet notar a la xarxa. Amb el nom de Nissan Smart World, la companyia ha recreat a l'exterior del recinte firal una petita ciutat intel·ligent, i també hi ha instal·lat simuladors de conducció. Al petit circuit urbà s'hi poden provar el nou Nissan Pulsar i la furgoneta e-NV200 Evalia (tots dos produïts a Espanya). També el nou Sway, el model de Nissan més comentat a Twitter amb 38 mencions. També ha estat molt ben acollida la seva aposta per les emissions zero. En total, Nissan ha obtingut 201 impactes.
4– Audi
Prologue és un dels hashtags més compartits aquests dies en la conversa entorn el Saló, i també el nom del nou model d'Audi. L'han mencionat 68 cops. Molts tuitaires n'han destacat la seva elegància i alguns dels nousginystecnològic que inclou. Les portes, que no tenen tiradors i s'obren amb un botó tàctil discret i funcional, han causat sensació a Twitter. No és l'únic model d'Audi que ha suscitat expectació. També ho ha fet l'esportiu R8, mencionat 36 vegades. La companyia alemanya ha aparegut en un total de 156 tuits.
5– Volkswagen
El Grup Volkswagen, tot i estar darrera de marques com Seat i Audi, ha predominat menys en la conversa que les seves filials. Tot i així, tanca la classificació de les cinc automobilístiques més influents amb 141 impactes a Twitter. A diferència dels altres casos el més comentat entorn aquesta poderosa companyia alemanya no ha estat ni un model ni un producte, si no l'anunci d'una inversió milionària. El tuit de Mariano Rajoy comunicant la notícia ha estat el missatge més retuitejat de la conversa. Es tracta de la major inversió industrial de la història d'Espanya, 4.200 milions d'euros, que anirà destinada a instal·lacions, equips i I D de les fàbriques de Seat (Martorell) i Volkswagen (Pamplona).
Tengo el honor de anunciar que el Grupo Volkswagen va a invertir 4.200 mill€ en #España, la mayor inversión industrial #SalonAutoBCN
— Mariano Rajoy Brey (@marianorajoy) May 8, 2015
Nota tècnica: Per realitzar aquest article, s'ha observat la conversa generada a Twitter entorn l'usuari @SalonAutoBCN, i els seu hashtag #salonautobcn del dia 6 de maig al dia 13 de maig del 2015.